دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO

تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO در چیست

در مقاله قبلی درباره اصلی‌ترین و مهم‌ترین انواع صفحه نمایش تلویزیون ها صحبت کردیم و گفتیم که هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند و دلیل برتری یک صفحه نمایش به نوع دیگر آن در چیست. در این مقاله می‌خواهیم یک نوع جدید از صفحه نمایش‌ها را به نام OLED EVO به شما معرفی کنیم و تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO را برایتان توضیح دهیم. اگر نام این تکنولوژی جدید صفحه نمایش‌ها را شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO در چیست، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ویژگی صفحه نمایش های OLED EVO

همان‌طور که می‌دانید تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی OLED استفاده می‌کنند، از بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های حال حاضر هستند. دلیل این موضوع هم وضوح و کیفیت بسیار بالای تصویر و مصرف بسیار پایین انرژی برق است. تکنولوژی OLED EVO پیشرفته و تکامل یافته صفحه نمایش‌های OLED است و برای اولین بار در سال 2021 در تلویزیون‌های ال جی استفاده شده است. اگر دقت کرده باشید تمام صفحه نمایش‌های جدیدی که وارد بازار شدند، همگی روی کیفیت تصاویر تمرکز داشتند و صفحه نمایش OLED EVO نیز دقیقا بر همین موضوع تمرکز کرده است و یکی از تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO در همین مساله است.

تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش OLED EVO دارای روشنایی بیشتری نسبت به سایر صفحه نمایش‌ها هستند. برای دستیابی به این روشنایی، روی پنل تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی OLED استفاده شده، یک لایه مخصوص برای انعکاس نور سبز  استفاده شده که همین لایه سبب افزایش روشنایی تصویر و طبیعی‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شود. ناگفته نماند که نه تنها بر نور سبز، بلکه بر روی نور آبی نیز کار شده است و در حالت کلی، دامنه رنگ‌ها افزایش پیدا کرده است.

تلویزیون OLED EVO
تلویزیون OLED EVO

تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO

در تاریخچه تلویزیون شهاب اشاره کردیم که این برند در گذشته با ال جی همکاری داشته و بعد از قطع همکاری همچنان از پنل‌های تلویزیون ال جی در برخی از تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. تکنولوژی OLED EVO نیز مختص تلویزیون‌های ال جی است و شکل تکامل یافته‌ای از صفحه نمایش‌های OLED هستند. یکی از تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO کیفیت تصویر آن‌هاست. کیفیت تصویر در تلویزیون‌های OLED حتی از LCD نیز کمتر بود به همین دلیل شرکت ال جی نوع پیشرفته‌تری از OLED را تولید و روانه بازار کرد.

دامنه رنگ در تلویزیون‌های OLED EVO بسیار بیشتر از OLED است و برای روشنایی تصویر نیز از شیوه‌های منحصربفردی در نمایشگرهای جدید استفاده می‌شود و این یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO است. تکنولوژی و فناوری که در صفحه نمایش OLED EVO بکار رفته نه تنها درخشندگی و غلظت رنگ تصاویر را افزایش داده، بلکه میزان روشنایی نمایشگر را حدود 20 درصد بیشتر از مدل‌های قبلی کرده است.

تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO

همین مساله سبب شده که تلویزیون‌های OLED EVO برای کسانی که اهل بازی با دستگاه‌های PS4 و امثال آن هستند، بسیار جذاب باشند. یکی دیگر از تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO در این است که بخاطر فناوری بکار برده شده در صفحه نمایش، میزان حرارت به پنل دستگاه کمتر است و طبیعتا میزان آسیب به پنل تلویزیون و سایر قطعات تلویزیون نیز کمتر خواهد. در نهایت تمام این‌ها باعث افزایش طول عمر مفید تلویزیون خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیمبه زبانی ساده تفاوت تلویزیون های OLED و OLED EVO را برای شما توضیح دهیم. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت این دو صفحه نمایش در وضوح، کیفیت، درخشندگی و دامنه رنگ‌ها و غلظت تصاویر آن است که سبب شده تلویزیون‌های OLED EVO محبوب گیمرها شود. همچنین یکی دیگر از مزایا و تفاوت‌های این دو تلویزیون در صفحه نمایش‌های OLED EVO نسبت به سایر صفحه نمایش‌ها، مصرف بسیار پایین انرژی برق و طول عمر زیاد آن‌هاست. طبیعتا با تمام این ویژگی‌های منحصر بفرد، قیمت تلویزیون‌هایی که از نمایشگر OLED EVO استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از تلویزیون‌هایی است که از سایر نمایشگرها استفاده می‌کنند. در نهایت این تصمیم شماست که چه تلویزیونی با چه صفحه نمایشگری انتخاب و خریداری کنید. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشد که سوال شما را پاسخ داده باشد به شما در انتخاب یک تلویزیون مناسب، کمک کرده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *