دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تاریخچه تلویزیون شهاب و برند شهاب

تاریخچه تلویزیون شهاب و برند شهاب

برند ایرانی شهاب یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی است که بیش از 70 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید لوازم صوتی، تصویری و لوازم خانگی دارد. تلویزیون‌‌های این برند از جمله اولین محصولات تولیدی این کمپانی است که روانه بازار شد. تاریخچه تلویزیون شهاب به سال 1343 برمی‌گردد. در واقع اولین تلویزیون شهاب یک تلویزیون 32 اینچ ام بی ال آی تحت لیسانس فیلیپس بود. در ادامه باهم نگاهی به تاریخچه تلویزیون شهاب خواهیم انداخت. با ما همراه تا با برند شهاب آشنا شوید.

تاریخچه برند شهاب

برند ایرانی شهاب در سال 1324 به عنوان یک کارگاه رادیویی فعالیت خود را شروع کرد. برند شهاب در سال 1336 با شرکت فیلیپس همکاری خود را شروع کرد و به عنوان نمایندگی فروش رادیوهای فیلیپس و خدمات پس از فروش آن‌ها در ایران کار خود را ادامه داد. برند شهاب در سال 1337 موفق شد امتیاز نمایندگی رادیو ضبط های سونی را نیز بدست آورد و با برند سونی وارد همکاری شود.

برند ایرانی شهاب
برند ایرانی شهاب

جالب است بدانید که از سال 1342 و با دریافت مجوز ساخت رادیو و تلویزیون، حوزه فعالیتش را وسیع‌تر کرد و خودش یک شرکت رادیویی به نام رادیو شهاب را تاسیس کرد. تاریخچه تلویزیون شهاب را می‌توان در همین سال‌ها جستجو کرد. زمانی که برند شهاب تلویزیون‌های تولیدی خود را از سال 1343 تا 1350 ابتدا تحت لیسانس فیلیپس و سپس با نام‌های تلفنكن، هیتاچی، تن و سونی و در نهایت با نام شهاب هیتاچی تولید و روانه بازار کرد.

 با استقبال مردم از محصولات شهاب، به تدریج این برند حوزه فعالیت خود را گسترش داد و خط تولید تلفن، ماشین حساب و تی وی گیم را در همان سال 1350 اضافه کرد. این برند همچنین از سال 1389 تا 1400 تولیدات جارو برقی، ماشین لباسشویی، تلویزیون‌های شهاب با فناوری‌های جدید و به روز، وایت بردهای الکتریکی، یخچال فریزر،اجاق گاز و بلندگو و … را نیز به چرخه فعالیت خود اضافه کرد و محصولات باکیفیتی را روانه بازار نمود.

تاریخچه برند شهاب

تاریخچه تلویزیون شهاب

با وجود قدمت بسیار زیاد برند شهاب، بازهم بسیاری از افراد نمی‌دانند برند شهاب یکی برند ایرانی است و این سوال برایشان پیش می‌آید که تلویزیون شهاب ساخت کجاست؟ همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، تلویزیون شهاب تولید ایران و از یک کمپانی ایرانی است و تاریخچه تلویزیون شهاب و آغاز تولید این تی وی ها به سال 1343 برمی‌گردد؛ زمانی‌که تنها یک سال از اخذ مجوز تولید و ساخت تلویزیون‌ این برند و تاسیس شرکت شهاب گذشته بود.

این برند ابتدا با تولید تلویزیون‌های قدیمی شهاب که در آغاز سیاه و سفید بودند، کار خود را شروع کرد و به دلیل کیفیت بالایی که در ساخت و تولید این محصولات داشت، به سرعت جزء برندهای محبوب و پرفروش‌ترین محصولات بازار قرار گرفت. برند ایرانی شهاب با وجود آن‌که شرکتی با نام خود تاسیس کرده بود و خط تولید محصولاتش را راه اندازی کرده بود اما تا سال 1350 تمام تولیداتش را با نام برندهای دیگر به بازار عرضه می‌کرد؛ تا اینکه در سال 1350 تلویزیون‌‌های هیتاچی را با نام برند خود و با عنوان تلویزیون شهاب هیتاچی، روانه بازار کرد.

تلویزیون شهاب هیتاچی
تلویزیون شهاب هیتاچی

برند شهاب در سال 1350 یک تی وی گیم را تولید کرد که اندازه آن دوبرابر گیرنده‌های دیجیتال امروزی بود. نکته عجیب و در واقع نقطه ضعف این دستگاه این بود که با 6 عدد باتری بزرگ کار می‌کرد و مصرف بسیار بالایی داشت. در سال 1352 یک تلویزیون شهاب جدید وارد بازار شد که برخلاف قبلی، مصرف برق بسیار کمی داشت و صدا و تصویر همزمان‌تر از مدل‌های قبلی تلویزیون بود به همین دلیل بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

با ورود تلویزیون‌های رنگی از آلمان، شرکت شهاب تصمیم به تولید این تلویزیون‌ها گرفت. در واقع در سال 1354 یک برگ جدید از تاریخچه تلویزیون شهاب رقم خورد. شهاب در ابتدا یک تلویزیون رنگی 20 اینچ بت برند بلاپونکت تولید کرد. سپس در سال 1359 با برند الجی (گلداستار قدیمی) شروع به همکاری کرد و حاصل این همکاری دو مدل تلویزیون سیاه و سفید 12 و 14 اینچ بود.

بالاخره در سال 1369 این برند ایرانی تصمیم به تولید تلویزیون 20 اینچ با نام خود کرد و بازهم برگ جدیدی از تاریخچه تلویزیون شهاب رقم خورد. تلویزیون جدید شهاب دارای امکاناتی از قبیل طلق محافط کنترل از راه دور و ورودی صوت و تصویر AV بود و در حقیقت اولین تلویزیونی بود که مجهز به این امکانات بود. همکاری برند ال‌جی با برند شهاب تا سال 1388 ادامه داشت و در این میان در سال 1385 بخشی از خط تولید شهاب به تولید تلویزیون سونی اختصاص داده شد.

در تمام این سال‌ها، تاریخچه تلویزیون شهاب تا حدود زیادی خالی از اسم این برند بود. با وجود این‌که شرکت شهاب با برندهای آلمانی، ژاپنی، چینی از جمله شاوب لورنس، برند TCL، پاناسونیک و … همکاری کرد ولی تمامی تولیدات با نام برندهای دیگر وارد بازار می‌شد و نامی از برند شهاب نبود. تنها سهم برند ایرانی شهاب از این تولیدات و نامگذاری‌ها، حرف R در کنار نام مدل تلویزیون‌ها بود که به معنای تولید در کشور ایران و شرکت شهاب است. در حال حاضر برند ایرانی شهاب برای تولید تلویزیون‌های جدیدش با شرکت چینی هایسنس همکاری می‌کند. همچنین این برند برای گسترش حوزه کاریش، محصولات دیگری همچون جاروبرقی، ظرفیشویی، یخچال و … را به تولیداتش اضافه کرده است.

تاریخچه تلویزیون شهاب

سخن پایانی:

در حال حاضر برند ایرانی شهاب محصولاتش را با دو نام شهاب و ONSTAR تولید و وارد بازار می‌کند. این برند با توجه به قدمتی که دارد، از همان ابتدا محصولات باکیفیت را به بازار عرضه کرده است. برند شهاب محصولات متفاوت زیادی دارد که در سال‌های اخیر در حال وسعت بخشیدن به خط تولیداتش است اما تلویزیون‌های شهاب سرگذشت طولانی در میان سایز محصولاتش دارد. به همین دلیل در این مقاله به تاریخچه تلویزیون شهاب پرداختیم چرا که تاریخچه تلویزیون شهاب در تمام این سال‌ها بسیار پر فراز و نشیب بوده و هر بار با نام‌های متفاوتی در بازار وجود داشته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *