دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بهترین سیستم عامل در تلویزیون

بهترین سیستم عامل در تلویزیون چیست

تلویزیون‌های هوشمند و جدید همگی از یک سیستم عامل جداگانه بهره‌مند هستند. این‌که یک تلویزیون از چه سیستم عاملی استفاده می‌کند کاملا به شرکت سازنده آن بستگی دارد به همین دلیل احتمال اینکه تلویزیون‌ها سیستم عامل متفاوتی داشته باشند کاملا طبیعی است. معنی بهترین سیستم عامل در تلویزیون از نظر افراد مختلف، با یکدیگر متفاوت است چراکه هر نرم افزاری در جایگاه خود بهترین است. ما در این مقاله قصد داریم که سیستم عامل‌ها را به شما معرفی کنیم و اینکه بهترین سیستم عامل در تلویزیون کدام است به نوع کارکرد شما بستگی دارد و شما باید در نظر بگیرید که کدام بهترین است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع بهترین سیستم عامل در تلویزیون

سیستم عامل معمولا در تلویزیون‌های هوشمند به کار برده می‌شود و در تلویزیون‌های قدیمی وجود ندارد. در واقع سیستم عامل رابط بین کاربر و تلویزیون است و تمام تنظیماتی که توسط کاربر قابل انجام است، توسط سیستم عامل انجام می‌شود. بنابراین می‌توان اینگونه گفت که یکی از مهم‌ترین بخش‌های تلویزیون، همین سیتم عامل است. از بهترین سیستم عامل در تلویزیون می‌توان به اندروید، تایزن  و WebOS اشاره کرد. البته سیستم عامل‌های دیگری مانند vidda و  saphi وجود دارند که در رده بهترین‌ها به حساب نمی‌آیند به همین دلیل در این مقاله به آن‌ها نپرداخته‌ایم. در ادامه مهم‌ترین‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

انواع سیستم عامل تلویزیون
انواع سیستم عامل تلویزیون

سیستم عامل اندروید: یکی از بهترین سیستم عامل در تلویزیون ، سیستم عامل اندروید است که احتمالا بسیاری از شما، با آن آشنایی دارید و نام آن را شنیده‌اید. این سیستم عامل در اکثر تلویزیون‌های خارجی و حتی تلویزیون‌های ساخت داخلی استفاده می‌شود و بسیار پرطرفدار نیز هست. خوبی این سیستم عامل این است که با بسیاری از برنامه‌ها سازگار است و تقریبا هر برنامه و نرم افزاری که بخواهید را می‌توانید از فروشگاه یا Store تلویزیون دانلود کنید. یکی از مزایای سیستم عامل اندروید در تلویزیون، دستیار صوتی گوگل است. با استفاده از دستیار صوتی گوگل می‌توانید با صدای خود مطلبی را جستجو کنید و یا از گوگل سوال بپرسید و حتی می‌توانید تلویزیون خود را تنظیم کنید.

سیستم عامل WebOS: این سیستم عامل یکی دیگر از بهترین سیستم عامل در تلویزیون ها است که مبتنی بر لینوکس است. از مزایای این سیستم عامل، کاربری ساده و راحت آن است. این سیتم عامل به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده و قابلیت نصب انواع برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد. حتی می‌توانید به راحتی به اینترنت وصل شوید و هر فیلم یا محتوایی را که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان و بدون محدودیت تماشا کنید. به عنوان مثال تلویزیون‌های ال جی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند، یک ریموت کنترل جادویی شبیه به ماوس کامپیوتر دارند که قابلیت کلیک کردن، اسکرول کردن و … را به شما می‌دهند.

سیستم عامل تایزین: این سیستم عامل نیز مانند نوع قبلی، مبتنی بر لینوکس است و نه تنها در تلویزیون‌های هوشمند بلکه در تلفن‌های همراه، ساعت‌های هوشمند و حتی بخچال فریزرها نیز استفاده شده است. این سیستم عامل مختص تلویزیون‌های سامسونگ است و از رابط کاربری اسمارت هاب (Smart Hub) پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های این رابط کاربری می‌توان به وب‌گردی، سرچ، گفتگو با دوستان و … اشاره کرد.

مقایسه سیستم عامل ها با یکدیگر

در سیستم عامل اندروید و سیستم عامل WebOS رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده که براساس سابقه سرچ شما و فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید، محتوای مشابه و جدیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. اما رابط کاربری سیستم عامل تایزین (Tizen) نسبت به دو مدل قبل، عملکرد ضعیف تری دارد و ممکن است سابقه سرچ شما و برنامه‌هایی را که تماشا کرده‌اید را در نظر نگیرد و محتوای جدیدی را به شما معرفی کند که خوشتان نیاید.

از نظر دانلود و نصب برنامه‌ها نیز می‌توان گفت که سیستم عامل تایزین نسبت به دو مدل دیگر، ضعیفت‌تر عمل می‌کند و به عبارت دیگر در دانلود برنامه، محدودیت دارد. به عنوان مثال برای دانلود و نصب برنامه، نرم افزاز یا بازی از تلویزیون‌هایی که از سیستم عامل اندروید یا WebOS پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید به فروشگاه  (Store) تلویزیون مراجعه کنید. در حالیکه تلویزیون‌هایی که از سیستم عامل تایزین پشتیبانی می‌کنند، این گزینه را ندارند.
بهترین سیستم عامل در تلویزیون

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی انواع بهترین سیستم عامل در تلویزیون پرداختیم و توضیح دادیم که هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. اینکه شما کدامیک را انتخاب کنید کاملا به این بستگی دارد که میزان استفاده شما از تلویزیون چیست و آیا سیستم عامل تلویزیون برایتان اهمیتی دارد یا خیر؟ تمام مواردی که در این مقاله اشاره کردیم از بهترین سیستم عامل های تلویزیون بودند و هر کدام در جای خود بهترین هستند. اگر قصد خرید تلویزیون داخلی را دارید می‌توانید از مشاوران ما در مرکز تعمیر تلویزیون شهاب راهنمایی بگیرید. همکاران ما به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *