دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر پنل تلویزیون شهاب

تعمیر پنل تلویزیون شهاب

یکی از مهم‌ترین وسایل برقی هر خانه، تلویزیون است و می‌توان با اطمینان گفت که در هر خانه‌ای یک تلویزیون پیدا می‌شود. پر کاربرد بودن تلویزیون باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها به تولید این دستگاه برقی پر کاربرد و محبوب روی آورند. شرکت شهاب یکی از خوشنام‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید تلویزیون است. همه ما در هنگام انتخاب، به یک راهنمای خرید تلویزیون نیاز داریم و نکات زیادی را در نظر می‌گیریم تا یک خرید موفق و مطمئن داشته باشیم، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف تلویزیون شما نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. تعمیر پنل تلویزیون شهاب عنوانی است که شما را به این مقاله و صفحه دعوت کرده‌ است، اما آیا می‌دانید پنل تلویزیون چیست؟ و یا تعمیر پنل تلویزیون شهاب به چه صورتی انجام می‌شود؟ در این مقاله در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

پنل تلویزیون چیست

در واقع پنل، اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعه هر تلویزیونی است. پنل، یک صفحه تخت است که از میلیون‌ها نقطه تشکیل شده است. این نقاط با قرارگیری کنار یکدیگر، صفحه نمایش تلویزیون را شکل می‌دهند. پس می‌توان نتیجه گرفت که پنل اصلی‌ترین قطعه داخلی هر تلویزیون است و بروز هرگونه مشکل در این قطعه حساس، مانع از روشن شدن و یا صحت عملکرد دستگاه می‌شود.

پنل تلویزیون چیست
پنل تلویزیون چیست

معمولا در تلویزیون‌های امروزی از دو نوع پنل VA و IPS استفاده می‌شود که تفاوت این دو مدل در نحوه آرایش پیکسل‌ها است (پنل VA (Vertical Alignment) آرایش عمودی پیکسل، پنل IPS (In – Plane Switching) آرایش افقی پیکسل). البته در بازار، تلویزیون‌ با پنل‌های دیگری نیز پیدا می‌شود، اما این دو پنل از همه معروف‌تر هستند. حال سوال اینجاست چرا پنل خراب می‌شود؟ و نحوه تعمیر پنل تلویزیون شهاب چگونه است؟

دلایل خرابی پنل تلویزیون شهاب

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که به دلیل بی احتیاطی کاربر و استفاده نادرست از تلویزیون، مشکلاتی در کارکرد پنل به وجود می‌آید که در نهایت راهی به‌ جز تعمیر پنل تلویزیون شهاب برای شما باقی نمی‌ماند. از جمله مهم‌ترین مواردی که می‌تواند عملکرد پنل را با مشکل مواجه کند می‌توان به آب خوردگی پنل، شکستگی پنل و موارد این‌چنینی اشاره کرد (شکستگی پنل یکی از مهمترین پر هزینه‌ترین خدمات تعمیر تلویزیون شهاب و سایر تلویزیون‌ها است).

دلیل خرابی پنل تلویزیون
دلیل خرابی پنل تلویزیون

بروز برخی مشکلات دیگر مانند تاریک شدن تصاویر تلویزیونی و ایجاد هاله‌هایی در صفحه تلویزیون، پیدا شدن خطوط مورب و افقی در صفحه نمایش تلویزیون، دوتایی شدن تصویر تلویزیون و .. معمولا در تمام تلویزیون‌ها از جمله تلویزیون‌های شهاب مشاهده می‌شود. این مشکلات ممکن است به‌ دلیل خرابی قطعات موجود در پنل دستگاه باشد و با توجه به میزان مشکل ایجاد شده، نیاز باشد آن را تعمیر و یا حتی تعویض کنید.

تعمیر پنل تلویزیون شهاب

قبل از همه چیز باید به شما بگوییم که تعمیر پنل تلویزیون شهاب کار تخصصی است و نیاز به تکنسین ماهر در زمینه تعمیر پنل دارد. اگر محتوایی در اینترنت تحت عنوان تعمیر پنل تلویزیون شهاب در خانه دیدید، بهتر است به آن اعتماد نکنید، چرا که تعمیر پنل تلویزیون به هیچ عنوان کار راحت و پیش پا افتاده‌ای نیست که شما بدون هیچ آموزشی از پس آن بر بیایید. اگر در زمینه تعمیر تلویزیون، مهارتی ندارید، بهتر است به هیچ عنوان با آن سروکله نزنید، چرا که ممکن است کار را بدتر کنید و تعمیر تلویزیون را سخت‌تر و پر هزینه‌‌تر کنید.

گاهی اوقات با وجود اینکه کاربران تمامی نکات مربوط به استفاده و نگهداری از تلویزیون و پنل آن را رعایت می‌کنند، این قطعه ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل و خرابی شود که باید تعمیر شود. همان‌طور که گفتیم برای تعمیر پنل از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید تا پنل معیوب شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کند.

تعمیر پنل تلویزیون شهاب

یک تکنسین مجرب در ابتدا پنل را بررسی می‌کند تا عیب‌های آن را پیدا کند و سپس با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، اقدام به تعمیر پنل تلویزیون شهاب می‌کند. در برخی از مواقع به دلیل سوختگی کامل پنل و یا شکستگی آن امکان تعمیر پنل تلویزیون شهاب وجود ندارد و تنها راهی که می‌توان دوباره از تلویزیون استفاده کرد، تعویض پنل معیوب با یک پنل جدید است.

هزینه تعمیر پنل تلویزیون شهاب

یکی از سوالاتی که همیشه برای کاربران به‌وجود می‌اید، هزینه تعمیر پنل تلویزیون شهاب است. به‌طور دقیق نمی‌توان قیمتی برای تعمیر پنل تلویزیون شهاب اعلام کرد، چرا که این هزینه بسته به میزان خرابی پنل تلویزیون شما متفاوت خواهد بود. دعا کنید که تعمیر پنل تلویزیون شهاب شما امکان پذیر باشد و نیاز به تعویض آن نباشد؛ چرا که تعویض پنل تلویزیون بسیار پر هزینه است و بیش از 80 درصد قیمت تلویزیون، مربوط به پنل آن است.

در بازار تعمیرکارهای بسیار زیادی وجود دارند که همه آن‌ها ادعای بسیار زیادی در زمینه تعمیر پنل تلویزیون شهاب دارند. با توجه به بالا بودن هزینه تعمیر پنل تلویزیون شهاب، ممکن است مایل باشید تا به سراغ تعمیرکارهای که دستمزد کمتری می‌گیرند، بروید. ما به شما می‌گویم که این اشتباه را مرتکب نشوید، همیشه گفته‌اند هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی هم بی علت نیست؛ در زمینه تعمیر پنل تلویزیون شهاب بهتر است تا کمی سر کیسه را شل کنید و از نمایندگی های مجاز تعمیر پنل تلویزیون شهاب و یا افراد با سابقه و خوشنام در این مورد، برای تعمیر پنل خود کمک بخواهید.

سخن پایانی

تلویزیون‌های امروزی (ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی) به محکمی تلویزیون‌های قدیمی نیستند و باید بی‌نهایت مراقب آن‌ها باشید. هر ضربه کوچک، نوسانات برق و یا پاشش چند قطره آب می‌توان، تلویزیون گران قیمت شما را معیوب کند. پس تا جایی که می‌توانید از این وسایل درست استفاده کنید تا سر و کارتان به تعمیر پنل تلویزیون شهاب نیافتد. اگر به هر دلیلی تلویزیون شما نیاز به تعمیر پنل پیدا کرد، بهتر است این کار را در نمایندگی‌های مجاز و توسط افراد مجرب انجام دهید و بعد از تعمیر پنل تلویزیون شهاب حتما از تعمیرکار ضمانت نامه کتبی بگیرید تا در صورت مشاهده هر گونه ایراد دوباره در عملکرد دستگاه بتوانید، آن را دوباره برای تعمیرکار ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *