دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راهنمای خرید تلویزیون ایرانی

راهنمای خرید تلویزیون ایرانی

در مقاله قبلی به معرفی بهترین تلویزیون های ایرانی پرداختیم اما هنگام خرید تلویزیون باید مواردی را در نظر بگیرید و راهنمای خرید تلویزیون ایرانی را مطالعه کنید. چراکه جدا از این‌که قیمت تلویزیون‌ها با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت به سایز و مدل آن‌ها بستگی دارد، ممکن است یک شخص تلویزیون هوشمند با امکانات بالا بخواهد و یک شخص صرفا برای تماشای برنامه‌های روزانه و سرگرمی از آن استفاده کند. به همین دلیل لازم است راهنمای خرید تلویزیون ایرانی را جدی بگیرید و طبق نیاز و خواسته‌تان یک تلویزیون کارآمد خریداری کنید.

فاکتورهای مهم و راهنمای خرید تلویزیون ایرانی

برای اینکه بدانید چه تلویزیونی خوب است، باید ابتدا با ویژگی‌های اصلی که یک تلویزیون دارد، آشنا شوید. این ویژگی‌ها در تلویزیون‌های برندهای مختلف و هوشمند بودن و نبودن آن‌ها و حتی مدل تلویزیون تاثیر دارد. بنابراین نمی‌توان گفت که تمام مدل‌های یک برند، یک ویژگی دارند ولی آن‌چه که پیداست تمام تلویزیون‌ها، نمایشگر، اسپیکر  پخش صدا، وضوح تصویر و … دارند و نوع فناوری و تکنولوژی آن‌ها متفاوت است.

سایز تلویزیون‌ها که بهتر می‌دانید باهم متفاوت است و معمولا تلویزیون‌های جدید موجود در بازار از 32 اینچ تا 85 اینچ قابل خریداری هستند. اما هنگام خرید تلویزیون باید به این نکته دقت داشته باشید که جدا از قیمت، به محیط و فضای خانه یا محل کارتان دقت کنید و براساس نیازتان خریداری کنید و این نکته را به عنوان یک اصل مهم راهنمای خرید تلویزیون ایرانی در نظر بگیرید.

سایز تلویزیون ها
سایز تلویزیون ها

نوع نمایشگر تلویزیون

در رابطه با نوع نمایشگر باید بگوییم که تلویزیون LCD دارای بدنه مستطیلی و تخت هستند و اولین نسخه بعد از تلویزیون‌های قدیمی با صفحه نمایشگر برجسته هستند. این تلویزیون‌ها اندکی سنگین هستند و جابجایی آن سخت است. در مقابل این نسخه، تلویزیون‌های LED هستند که نسبت به نوع ال‌سی‌دی، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و طول عمر بالاتری دارند. همچنین زاویه دیدی بهتر، کنتراست بالای تصویر و سبک بودن نسیت به نسخه قبلی از ویژگی‌های این مدل از تلویزیون‌هاست.

یک نوع دیگر از تلویزیون‌ها داریم که به OLED معروف است و از نظر ظاهری بسیار ظریف و سبک هستند. این تلویزیون‌ها قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی را دارند و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. نکته جالبی که در این تلویزیون‌های  OLED وجود دارد این است که این تلویزیون‌ها برخلاف دو نوع قبل به نور پس زمینه جهت نمایش تصویر نیاز ندارند و هرپیکسل به طور جداگانه نور موردنیاز را برای نمایش تصویر تولید می‌کنند.

ویژگی‌های تلویزیون OLED
ویژگی‌های تلویزیون OLED

کیفیت و وضوح تصویر

یکی از عوامل مهم که باید در ابتدای لیست راهنمای خرید تلویزیون ایرانی در نظر داشته باشید، رزولوشن تصویر است. این‌که شما در فروشگاه و هنگام خرید، یک تصویر باکیفیت مشاهده می‌کنید به معنای این نیست که همان کیفیت تصویر را در خانه نیز داشته باشید. معمولا در فروشگاه‌ها از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا جهت نمایش استفاده می‌کنند اما در پخش برنامه‌های تلویزیونی از همان کیفیت استفاده نمی‌شود و همین عامل اصلی تفاوت کیفیت تصاویر است.

نکات مهم خرید تلویزیون
نکات مهم خرید تلویزیون

اگر تعدادی تلویزیون را انتخاب کردید و به خاطر رزولوشن تصویر دچار شک بودید که کدام را خریداری کنید، حتما به عدد رزولوشن دقت کنید. خوشبختانه وضوح تصویر تمام مدل‌های مختلف تلویزیون، با یک عدد مشخص شده و کار را برای شما راحت کرده است. شما با مقایسه آن عدد و تعداد پیکسل‌ها می‌توانید انتخاب را برای خودتان راحتر کنید. به عنوان یک نکته مهم جهت راهنمای خرید تلویزیون ایرانی به خاطر داشته باشید که عدد پیکسل‌ها هرچه بالاتر باشد، کیفیت تصویر نیز بهتر خواهد بود.

کیفیت صدا

کیفیت صدا و سیستم پخش صوتی تلویزیون یک مورد مهم دیگر است که به عنوان راهنمای خرید تلویزیون ایرانی باید در نظر بگیرید. سیستم‌های صوتی و بلندگوهایی که در تلویزیون‌های مختلف قرار می‌دهند از نظر توان اسپیکرها که چند وات است و یا تعداد کانال، متفاوت هستند و همین مساله باعث می‌شود قدرت پخش صدا در تلویزیون‌ها متفاوت باشد.

تعداد درگاه ارتباطی

یکی دیگر از مواردی که باید در لیست راهنمای خرید تلویزیون ایرانی در نظر داشته باشید، توجه به تعداد درگاه‌های ارتباطی و خروجی USB است. همان‌طور که می‌دانید، تمام تلویزیون‌های جدید دارای درگاه ارتباطی هستند و تنها در تعداد این درگاه‌ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. داشتن این درگاه‌ها از این جهت مهم است که شاید بخواهید فلش به دستگاه وصل کنید و تصاویر و یا فیلمی را در یک صفحه بزرگتر ببینید.

شاید با خود بگویید که با این حساب، داشتن یک یا دو درگاه اتصال، کافی است؛ در بعضی شرایط بله و در شرایط دیگر پاسخ ما به شما خیر است. چرا؟ همان‌طور که پیشتر توضیح دادیم، یک شخص ممکن است فقط جهت تماشای برنامه‌های تلویزیونی از این دستگاه استفاده کند و شخص دیگر بخواهد از امکانات تلویزیون بهره ببرد مثلا لپ تاپ را به تلویزیون وصل کند یا هارد و چندین فلش را همزمان وصل کند.

راهنمای خرید تلویزیون ایرانی

به همین دلیل تعداد درگاه‌های ارتباطی تلویزیون و خروجی USB را به عنوان یکی از موارد مهم مطابق با استفاده‌تان باید در لیست راهنمای خرید تلویزیون ایرانی یا خارجی در نظر بگیرید.  اگر از دسته گروه دوم هستید، حتما دقت داشته باشید که برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون به کابل HDMI نیاز دارید و معمولا روی تلویزیون نیست و باید کابل اتصال را جدا خریداری کنید.

گارانتی یک اصل مهم راهنمای خرید تلویزیون ایرانی

خوشبختانه تلویزیون‌های ایرانی تماما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و حتی در سراسر کشور، نمایندگی‌های فعال نیز جهت پاسخگویی مشتریانشان دارند. برای مثال برندهای جی پلاس، ایکس ویژن، سام، اسنوا، شهاب و … از برندهای محبوب تلویزیون هستند که محصولاتشان دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می‌باشند.

به عنوان مثال، برند شهاب به عنوان کی از تولیدکنندگان قدیمی و برتر تلویزیون، جهت نصب و راه‌اندازی تلویزیون و سهولت شما و حتی در جهت ایجاد مشکل، نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب را در نقاط مختلف کشور دایر کرده تا مشتریان و خریداران، بتوانند از آن‌ها مشاوره بگیرند و در صورت بروز مشکل یا به مراکز تعمیر تلویزیون شهاب مراجعه کنند و یا درخواست تعمیر در محل را بدهند.

نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب
نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب

قیمت اصل مهم دیگر راهنمای خرید تلویزیون ابرانی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که تلویزیون هرچه گران‌تر باشد یعنی کیفیت بالاتری دارد اما این تصویر کاملا اشتباه است. ممکن است اینگونه فکر کنید که با خروج برندهای خارجی از ایران، برندهای ایرانی که قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ها دارند با کیفیت بسیار پایینی ارائه می‌شوند و قابل اعتماد نیستند اما چنین نیست. خوشبختانه برندهای ایرانی در سال‌های اخیر موفق شده‌اند تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت‌های همسطح برندهای خارجی تولید کنند.

پشتیبانی از سیتم عامل اندروید، امکان دانلود برنامه‌های پخش فیلم آنلاین و اتصال تلفن همراه به تلویزیون تنها چند مورد کوچک از قابلیت‌های تلویزیون‌های ایرانی است. بنابراین این نکته را به عنوان راهنمای خرید تلویزیون ایرانی در نظر بگیرید که قیمت ملاک درستی برای خرید و انتخاب نیست و آنچه که اهمیت دارد، قابلیت‌های تلویزیون و گارانتی و ضمانت‌نامه آن است که در ادامه درباره آن نیز صحبت خواهیم کرد.

فناوری‌های مدرن در تلویزیون‌های ایرانی

از جمله مواردی که باید در هنگام انتخاب به عنوان راهنمای خرید تلویزیون ایرانی توجه کنید، فناوری‌های به کار برده شده در تلویزیون است. هر مدل از تلویزیون دارای فناوری‌های متعددی است که ممکن است در سایر مدل‌ها نباشد، بنابراین اگر فناوری‌های جدید در تلویزیون برایتان اهمیت دارد لازم است در هنگام خرید به آن‌ها دقت کنید.

از جمله فناوری‌های موجود در تلویزیون‌های جدید و هوشمند، امکان اتصال تلفن همراه به تلویزیون، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید، قابلیت دانلود و استفاده از برنامه‌های پخش سریال مانند فیلیمو، قابلیت اتصال به wifi و اینترنت و … می‌باشد. طبیعی است که هرکدام از این قابلیت‌ها روی قیمت تلویزیون تاثیر دارد. بنابراین در هنگام انتخاب حتما راهنمای خرید تلویزیون ایرانی را جدی بگیرید و در صورتی که این امکانات برایتان اهمیت دارد، آن‌ها را هنگام خرید در نظر داشته باشید.

قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند
قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم مطالبی را جهت راهنمای خرید تلویزیون ایرانی برای شما بیاوریم تا بتوانید خرید راحتی داشته باشید. اما آن‌چه که باید در نهایت در نظر بگیرید این است که قصدتان از خرید تلویزیون چیست؟ آیا یک تلویزیون اسمارت و هوشمند نیاز دارید یا یک تلویزیون با قابلیت‌های معمولی که کارتان راه بیفتد؟ همچنین به عنوان نکته مهم در راهنمای خرید تلویزیون ایرانی در نظر داشته باشید که قیمت را ملاک بهترین بودن در نظر نگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *