دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

کانال یابی تلویزیون شهاب

نحوه کانال یابی تلویزیون شهاب

اگر به هر دلیلی تنظیم تلویزیون شهاب شما بهم بریزد، باید کانال یابی تلویزیون شهاب خود را دوباره انجام دهید. اگر فکر می‌کنید که تنظیم و کانال یابی تلویزیون کار دشواری است و حتما نیاز است تا از یک تکنسین کمک بگیرید به شما می‌گوییم که سخت در اشتباه هستید. کانال یابی تلویزیون شهاب کار راحتی است و شما فقط با خواندن این مقاله که پنج دقیقه از وقت شما را می‌گیرد، خواهید توانست که تلویزیون خود را تنظیم و تمامی شبکه‌های استاندارد تلویزیونی و رادیویی را به لیست پخش خود اضافه کنید.

کانال یابی تلویزیون شهاب

معمولا تنظیم کانال تلویزیون شهاب در شرایطی انجام خواهد شد که به هر دلیلی (نو بودن تلویزیون، جابه‌جایی تلویزیون و آنتن) تنظیمات کانال‌ها به هم ریخته باشد. اگر تلویزیون خود را تازه خریده‌اید، بهتر است به سراغ دفترچه‌های راهنمایی همراه با تلویزیون بروید و با نحوه کانال یابی تلویزیون شهاب را مطابق با دستورات آن انجام دهید.

اما اگر دفترچه راهنمای محصول را در اختیار ندارید یا به دلیل جابه‌جایی نیاز به کانال یابی تلویزیون شهاب دارید با ما همراه باشید تا نحوه کانال یابی و تنظیمات آن را به شما آموزش دهیم. همان‌طور که احتمالا شما هم می‌دانید، سیگنال‌های تلویزیونی هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و به همین دلیل است که در هنگام جابه‌جایی از یک منطقه به منطقه دیگر، کانال‌ها به هم ریخته‌اند و نیاز به کانال یابی دوباره است.

کانال یابی تلویزیون شهاب

کانال یابی تلویزیون شهاب کار دشواری نیست ولی با این وجود مانند هر وسیله‌ی الکترونیکی دیگری این دستگاه نیز در برابر دستکاری‌های غیر حرفه‌ای و بدون اطلاع حساس هستند و چنانچه فردی که می‌خواهد تلویزیون را تنظیم کند، تنظیمات را به اشتباه انجام دهد، کار کانال یابی تلویزیون با مشکل روبه‌رو خواهد شد. کانال یابی تلویزیون شهاب به دو صورت انجام می‌شود که در ادامه هر دو مدل به‌طور کامل برای شما شرح داده خواهد شد.

کانال یابی اتوماتیک تلویزیون شهاب

قبل از هر چیزی بهتر است تا اندکی در مورد ماهیت کانال یابی  اتوماتیک صحبت کنیم. بر اساس این روش کانال‌ها به صورت خودکار و مطابق با آن ترتیبی که صدا و سیما در نظر گرفته است، تنطیم و برای شما نمایش داده می‌شوند. با جستجوی خودکار که به‌منظور کانال یابی تلویزیون شهاب انجام می‌شود، می‌توان تمامی شبکه‌های تحت استاندارد DVB-T، DVB-T2 و HEWC ارسالی از صدا و سیما را در اختیار خواهید داشت.

کانال یابی اتوماتیک تلویزیون شهاب
کانال یابی اتوماتیک تلویزیون شهاب

روشن بودن گزینه LCN باعث می‌شود، شماره گذاری کانال‌ها در تلویزیون مطابق با فرستنده انجام شود. به همین منظور برای شخصی سازی (ترتیب کانال‌ها مطابق با سلیقه شما باشد) کانال‌های تلویزیون باید این گزینه را غیر فعال کنید و وارد منوی ویرایش برنامه شوید. در این منو امکان جابه‌جایی شبکه‌های تلویزیونی برای شما وجود دارد و شما می‌توانید، کانال‌ها را بر اساس سلیقه خود مرتب کنید.

کانال یابی تلویزیون شهاب به‌صورت دستی

کانال یابی دستی تلویزیون اندکی با کانال یابی خودکار آن متفاوت است. برای کانال یابی تلویزیون شهاب به صورت دستی در قدم اول باید کدهای مربوط به هر شبکه را در اختیار داشته باشد (باید این کدها را به‌صورت دستی وارد کنید). برای کانال یابی ابتدا وارد قسمت منوی تلویزیون شوید و در آنجا گزینه کانال یابی دستی را انتخاب کنید و سپس مراحل ذیل را انجام دهید.

  • بعد از وارد شدن به منوی کانال یابی دستی، گزینه‌ای به نام CH VHF/UHF روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. کدهای که در اختیار دارید (کدهای پهنای باند شبکه‌ای هستند) را در این قسمت وارد کنید.
  • سپس گزینه اضافه شود را انتخاب کنید و سپس گزینه به‌روز رسانی را انتخاب کنید.
  • اینکار را برای تمامی شبکه‌های مورد نیاز باید انجام دهید.

با وارد کردن هر کد تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی به لیست پخش شما اضافه خواهد شد. بهتر است بدانید که هر استان کد مخصوص به خود را دارد و با دانستن این کدها می‌توانید شبکه‌ها دلخواه خود را به لیست پخش تلویزیون شهاب خود اضافه کنید. اگر در هنگام کانال یابی تلویزیون شهاب به صورت دستی، با پیام عدم سیگنال یا سیگنال ضعیف است مواجه شدید، بهتر است سری هم به پشت بام بزنید و از صحت آنتن و کابل آنتن اطمینان حاصل فرمایید.

کانال یابی دستی تلویزیون شهاب
کانال یابی دستی تلویزیون شهاب

کانال یابی تلویزیون شهاب به وسیله گیرنده دیجیتال

اگر تلویزیون شما مجهز به سیستم گیرنده دیجیتال نباشد، برای کانال یابی تلویزیون شهاب خود نیاز به یک دستگاه گیرنده دیجیتال یا همان   Set-Up-Box دارید. با استفاده از این دستگاه و اتصال آن به تلویزیون شما می‌توانید به‌صورت دستی و یا خودکار کانال یابی تلویزیون شهاب را انجام دهید. برای کانال یابی به وسیله یک گیرنده دیجیتال باید مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید:

  • در ابتدا باید آنتن را به گیرنده دیجیتال وصل کنید و سپس گیرنده دیجیتال را به تلویزیون متصل کنید.
  • برای اتصال گیرنده دیجیتال به تلویزیون شما می‌توانید از کابل‌های HDMI و AV استفاده کنید.
  • اکنون که گیرنده دیجیتال را به تلویزیون متصل کرده‌اید، از روی ریموت کنترل بر روی کلید Input بزنید.
  • اکنون گیرنده به تلویزیون متصل است و شما تنها تصویر سیاه می‌بینید. ریموت کنترل گیرنده دیجیتال را در دست بگیرید و وارد قسمت Menu شوید و سپس بر روی گزینه کانال یابی خودکار بزنید، این فرآیند معمولا چند دقیقه به طول خواهد انجامید. بهتر است بدانید که امکان کانال یابی دستی در گیرنده‌های دیجیتال نیز وجود دارد.
کانال یابی تلویزیون با گیرنده دیجیتال
کانال یابی تلویزیون با گیرنده دیجیتال

سخن پایانی:

کانال یابی تلویزیون موضوع پیچیده‌ای نیست که شما نتوانید آن را انجام دهید، اما برخی ریزه‌ کاری‌ها در هنگام کانال یابی وجود دارد که باید توسط کاربر رعایت شود. در این مقاله سعی شد تا نحوه کانال یابی تلویزیون شهاب را به‌طور کامل به شما آموزش دهیم (امیدواریم که موفق بوده باشیم). اگر با وجود تمام این آموزش‌ها و مطالعه دفترچه راهنمای محصول باز هم امکان کانال یابی تلویزیون شهاب برای شما وجود نداشت با نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید، شاید تلویزیون شما مشکل فنی دارد که باید رفع شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *