دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

آموزش نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

تلویزیون‌های جدید و هوشمندی که چند سالی است وارد بازار شده‌اند، از قابلیت‌های بیشماری برخوردارند؛ یکی از این قابلیت‌ها، امکان اتصال تلفن همراه به تلویزیون است. این امکانات یکی از قابلیت‌های پرطرفداری است که مردم از آن استقبال کرده و برایشان اهمیت دارد. نحوه اتصال موبایل به تلویزیون بسیار ساده است اما با وجود سادگی، برخی از افراد در نحوه اتصال موبایل به تلویزیون مشکل دارند. ما در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در این مورد سوال دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

در مقاله قبلی درباره تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی صحبت کردیم و گفتیم که تلویزیون‌های هوشمندی که در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند، قابلیت‌های زیادی دارند. یکی از این قابلیت‌ها، امکان اتصال موبایل به تلویزیون و حتی اتصال لپ تاپ، هارد، فلش و … به تلویزیون است. این قابلیت‌ها سبب شده که تماشای فیلم و حتی بازی و گیم برای کاربران بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. اما چگونه می‌توان تلفن همراه خود را به تلویزیون وصل کرد؟

از آن‌جایی که شرکت‌های سازنده تلویزیون هر کدام به شیوه‌ای نه چندان متفاوت از بقیه اما اندکی تغییر، تلویزیون‌های برند خود را می‌سازند، همچنین موبایل‌ها با یکدیگر متفاوت هستند (یکی آیفون، دیگری اندروید و بعضی‌ها ویندوز و …)، ممکن است نحوه اتصال موبایل به تلویزیون اندگی گیج کننده باشد. اما آنچه که مسلم است، این است که کلیات اتصال یکی است و کار سخت و دشواری نیست.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

روش‌های وصل شدن گوشی به تلویزیون متفاوت هستند. در برخی از تلویزیون‌ها از طریق اپلیکیشن‌های خاصی که لازم است دانلود کنید، امکان اتصال وجود دارد، در برخی دیگر می‌توان از بلوتوث استفاده کرد. گاهی نیز می‌توان از طریق کابل، بی سیم یا با سیم این اتصال را انجام داد. تمام این‌ها بستگی به این دارد که شما با کدام راحت‌تر هستید. در ادامه روش‌های اتصال موبایل به تلویزیون را با هم بررسی خواهیم کرد.

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

گوشی‌های آیفون دارای سیستم عامل آی او اس (ios) هستند و 2 روش برای وصل شدن به تلویزیون دارند. برای اینکه گوشی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید لازم است که یا از اپل TV استفاده کنید و یا از کابل Lightening Digital AV جهت اتصال استفاده نمایید. در روش اول از قابلیت Airplay برای نمایش و انتقال محتوا کمک می‌گیرند و لازم است حتما Apple TV داشته باشید. در واقع اپل تی وی یک رابط بین تلویزیون و تلفن همراه شماست که به وسیله کابل HDMI به تلویزیون وصل می‌شود. لازم به ذکر است که برای نحوه اتصال موبایل به تلویزیون در این روش نیاز به وای فای دارید.

چنانچه به اپل تی وی دسترسی نداشتید می‌توانید از روش دوم استفاده کنید. در روش دوم نیاز به یک کابل Lightening Digital AV دارید. یک طرف کابل به گوشی شما وصل خواهد شد و طرف دیگر آن که کابل HDMI است باید به تلویزیون وصل شود. بعد از اتصال مشاهده خواهید کرد گوشی شما به تلویزیون وصل شده است. ناگفته نماند که برای وصل شدن گوشی به تلویزیون حتما از تنظیمات تلویزیون، گزینه اتصال HDMI را انتخاب کنید.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون
نحوه اتصال آیفون به تلویزیون

آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون در گوشی‌های اندرویدی از دو طریق بی سیم و باسیم قابل انجام است. البته برای برخی از تلویزیون‌ها، اپلیکیشن مخصوص وجود دارد؛ به عنوان مثال برای اتصال موبایل به تلویزیون‌های سامسونگ کافیست که اپلیکیشن خود سامسونگ به نام Smart View را داشته باشید. ناگفته نماند که این برنامه فقط برای اندروید نیست و اگر سیستم عامل گوشی شما آی او اس و چیز دیگری باشد، نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. یک روش دیگر به نام WiDi نیز وجود دارد که می‌توانید برای تمام برندهای تلویزیون از آن استفاده کنید. برای استفاده از روش WiDi می‌توانید دانگل آن را خریداری کنید و یا بررسی کنید که آیا تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از آن را دارد یا خیر.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون به صورت بی سیم از طریق یک ویژگی به نام میراکست (Miracast) قابل انجام است. این ویژگی به صورت پیشفرض روی برخی از تلویزیون‌ها وجود دارد اگر چنین ویژگی روی تلویزیون شما نبود می‌توانید با خرید یک دانگل Miracast این قابلیت را به تلویزیون اضافه کنید. ناگفته نماند که برای این روش شما نیاز به یک گوشی دارید که سیستم عامل اندروید آن 4.2 به بالا باشد. همچنین از طریق دانگل Google Chromecast نیز می‌توانید به صورت بیسیم به تلویزیون وصل شوید. این دانگل شبیه به فلش مموری عمل می‌کند که باید آن را در USB تلویزیون وصل کنید.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون به صورت با سیم که اکثر افراد معمولا از آن استفاده می‌کنند، از طریق کابل‌ها و سیم‌های رابط قابل انجام است. یکی از کابل‌های معروف، HDMI است که به قسمت USB پشت تلویزیون وصل می‌شوند. البته از طریق آداپتورهای MHI و Slimport نیز می‌توانید تلفن همراه خود را به تلویزیون هوشمندتان متصل کنید.

نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون
نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

سخن آخر

از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی تلویزیون‌های هوشمند، امکان اتصال تلفن همراه به تلویزیون است. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد که تصاویر و فیلم‌های گوشی را در ابعاد بسیار بزرگ و با کیفیت بالا تماشا کنید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، نحوه اتصال موبایل به تلویزیون بسیار متنوع و زیاد است و نوع سیستم عامل گوشی شما نیز در نحوه اتصال گوشی به تلویزیون بسیار موثر است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌ها و یا کابل‌های رابط موبایل خود را به تلویزیون متصل کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *