دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راه اندازی مجدد تلویزیون

علت راه اندازی مجدد تلویزیون شهاب

راه اندازی مجدد تلویزیون. تلویزیون شهاب شما یک وسیله مهم در منزل می باشد، اما ممکن است بعد از مدتی دچار خرابی شود. چه در حال تماشای یک برنامه یا بازی باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که تلویزیون شما برای چند دقیقه قبل از راه‌اندازی مجدد خاموش شود. اگر تلویزیون Shahab  شما به طور مداوم راه اندازی مجدد شود، اولین اقداماتی که باید انجام دهید چیست؟ چرا در وهله اول راه اندازی مجدد می شود و چگونه می توانید آن را متوقف کنید؟

راه اندازی مجدد تلویزیون
راه اندازی مجدد تلویزیون

اقدامات اولیه درباره راه اندازی مجدد تلویزیون

قبل از بحث در مورد علل و راه‌حل‌های احتمالی، مهم است که چند اقدام اولیه برای اطمینان از ایمن بودن داده‌های تلویزیون خود انجام دهید و این مشکل نتیجه یک نقص نیست.

در صورت امکان از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اگر تلویزیون شما به ندرت آنقدر راه اندازی می شود که بتوانید چند دقیقه از آن استفاده کنید، ایده خوبی است که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر داده‌ها یا فایل‌های مهمی در تلویزیون خود ذخیره کرده‌اید و نمی‌خواهید از دست بدهید، اکیداً توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. پشتیبان‌گیری از داده‌های تلویزیون به بازیابی برخی از داده‌های برنامه نیز کمک می‌کند، بنابراین لازم نیست همه چیز را دوباره روی تلویزیون خود نصب کنید.

با این حال، اگر تلویزیون شما به‌طور مکرر راه‌اندازی مجدد می‌شود و نمی‌تواند تنظیمات آن را پیمایش کند، بهتر است این مرحله را رد کنید و به اقدام اولیه بعدی بروید.

مرحله 1: دکمه صفحه اصلی کنترل از راه دور را فشار دهید.

مرحله 2: روی گزینه Settings کلیک کنید.

مرحله 3: یکی از این ترتیب را دنبال کنید تا برنامه های همگام سازی شده تلویزیون خود را بسته به مدل تلویزیون Shahab   خود انتخاب کنید:

  • تنظیمات دستگاه → Google → برنامه های همگام سازی شده را انتخاب کنید
  • حساب‌ها و ورود به سیستم → Google → برنامه‌های همگام‌سازی شده را انتخاب کنید
  • Google → برنامه های همگام سازی شده را انتخاب کنید
  • شخصی → Google → برنامه های همگام سازی شده را انتخاب کنید

مرحله 4: تمام داده های تلویزیون خود را که می خواهید پشتیبان بگیرید، پیدا کرده و انتخاب کنید. در نظر بگیرید که هر داده ای که پشتیبان گیری نشده است ممکن است از بین برود.

مرحله 5: روی Sync now کلیک کنید.

راه اندازی مجدد دستگاه

ممکن است تلویزیون شما انرژی باقیمانده را در خود ذخیره کرده و باعث اختلال و راه اندازی مجدد شود.

مرحله 1: تلویزیون را از منبع تغذیه آن جدا کنید.

مرحله 2: حداقل دو دقیقه آن را از برق جدا کنید تا برق باقی مانده ای که ممکن است ذخیره شود تخلیه شود.

مرحله 3: اکنون، تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.

شل شدن سیم برق

قرار دادن آکورد برق نامناسب می تواند تلویزیون شما را برای حفظ منبع تغذیه پایدار مشکل کند. کابل ممکن است به طور متناوب با پریز دیوار تماس داشته باشد، یک لحظه روشن شود و سپس خاموش شود.

این ممکن است در صورتی رخ دهد که از یک نوار برق شکسته استفاده می کنید که نمی تواند به درستی دستگاه های متصل به آن را تغذیه کند.

بنابراین، دوباره بررسی کنید که تلویزیون شما به طور ایمن به پریز برق وصل شده باشد. اگر از پریز برق استفاده می کنید، سعی کنید تلویزیون خود را مستقیماً به پریز برق وصل کنید.

HDMI-CEC

اگر دستگاه‌های خارجی به درگاه‌های HDMI تلویزیون شهاب خود وصل شده‌اند، ویژگی HDMI-CEC آنها ممکن است باعث راه‌اندازی مجدد تلویزیون شما شود.

HDMI-CEC به دستگاه‌های HDMI اجازه می‌دهد از طریق اتصال HDMI یکدیگر را کنترل کنند (این مورد برای دستگاه‌هایی که از طریق آداپتورهای HDMI به تلویزیون شما متصل هستند صدق نمی‌کند). این عملکرد معمولاً در تلویزیون ها، کنسول ها، گیرنده های AV، سیستم های صوتی و غیره یافت می شود و به شما امکان می دهد با یک ریموت کنترل کنید.

این ویژگی معمولاً زمانی مفید است که چندین دستگاه سازگار با HDMI را همزمان به تلویزیون خود متصل کنید. با این حال، اگر تلویزیون شما دستورات هر یک از دستگاه های متصل را تشخیص دهد، می تواند باعث راه اندازی مجدد تلویزیون شما شود.

بنابراین، سعی کنید هر دستگاه سازگار با HDMI-CEC را از تلویزیون خود جدا کنید. اگر تلویزیون شما پس از قطع شدن این دستگاه‌ها راه‌اندازی مجدد را متوقف کند، مقصر خود را پیدا کرده‌اید.

خرابی ریموت

کنترل از راه دور تلویزیون شما ممکن است دستورات تصادفی را به تلویزیون شما ارسال کند و باعث خاموش و روشن شدن آن شود.

بنابراین، کنترل از راه دور خود را به اتاق دیگری ببرید یا حسگر مادون قرمز آن را با انگشت خود یا یک تکه نوار مات پنهان کنید. سپس، چند دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا تلویزیون شما دوباره راه اندازی می شود یا خیر.

اگر اینطور نیست، ممکن است ریموت شما دچار مشکل شده باشد. باتری های ریموت خود را با باتری های تازه تعویض کنید. سپس، سعی کنید از تلویزیون خود به طور معمول استفاده کنید تا ببینید آیا راه اندازی مجدد می شود یا خیر.

در این صورت ممکن است ریموت شما خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. مطمئن شوید که یک جایگزین سازگار خریداری کرده اید که با مدل تلویزیون Shahab  شما کار کند.

در حین به روز رسانی نرم افزار از کار افتاد

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری فرآیندهای ظریفی هستند و تلویزیون شما باید در تمام طول آن روشن بماند تا اطمینان حاصل شود که همه فایل‌ها به درستی نصب شده‌اند. بنابراین، اگر تلویزیون شما در طی یکی از این به‌روزرسانی‌ها از کار افتاد یا به‌طور تصادفی خاموش شد، ممکن است نرم‌افزار آن خراب شده باشد.

متأسفانه، تنها راه حل این مشکل این است که تلویزیون خود را به حالت کارخانه تنظیم کنید، که تمام اطلاعات آن را پاک کرده و تنظیمات پیش فرض آن را بازیابی می کند.

تنظیم مجدد کارخانه

اگر زمان کافی برای پیمایش تنظیمات تلویزیون قبل از راه اندازی مجدد آن دارید، سعی کنید تلویزیون خود را از طریق تنظیمات آن به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. در غیر این صورت، بهتر است از طریق دکمه‌های تلویزیون، تنظیمات کارخانه را به اجبار تنظیم کنید.

مرحله 1: روی کلید صفحه اصلی کنترل از راه دور خود کلیک کنید.

مرحله ۲: تنظیمات را که در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی یافت می‌شود، باز کنید.

مرحله 3: به Storage & Reset بروید.

مرحله 4: به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

مرحله 5: روی Erase Everything کلیک کنید.

مرحله 6: بله را انتخاب کنید.

تجربه شما از راه اندازی مجدد تلویزیون های شهاب چیست؟ آیا این مقاله به شما کمک کرد تا در نهایت به حلقه بوت تلویزیون خود پایان دهید؟

پیشنهاد مطالعه: آموزش نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *