دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راه های مراقبت از تلویزیون

راه های مراقبت از تلویزیون

تلویزیون‌ها از وسایل بسیار حساسی هستند که بدون شک در هر خانه‌ای وجود دارند و متاسفانه قیمت کمی نیز ندارند به همین دلیل اکثر افراد هنگام خرید تلویزیون بسیار وسواس به خرج می‌دهند. در مقالات قبلی درباره راه های افزایش طول عمر تلویزیون شهاب صحبت کردیم و گفتیم یکی از این راه‌ها، مراقبت صحیح از این دستگاه است. راه های مراقبت از تلویزیون متعدد هستند و از آنجایی که این وسایل معمولا خریداری می‌شوند که برای زمان طولانی استفاده شوند، لازم است که درست نگهداری شوند. بر همین اساس در این مقاله تصمیم گرفتیم که راه های مراقبت از تلویزیون را به شما بگوییم تا بتوانید با استفاده درست از این جعبه جادویی، عمر استفاده از آن را افزایش دهید. بنابراین اگر این موضوع دغدغه شماست، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

راه های مراقبت از تلویزیون ایرانی و خارجی

تلویزیون‌ها از جمله وسایل بسیار حساسی هستند که در برابر ضربه مقاوم نیستند و ممکن است با یک ضربه کوچک، صفحه نمایش آن آسیب ببیند و هزینه زیادی را جهت تعمیر روی دستتان بگذارد. از طرفی هر تلویزیونی یک طول عمر مفیدی دارد. بنابراین فرقی ندارد تلویزیون شما ایرانی یا خارجی، قیمت زیادی بابت آن پرداخت کرده باشید یا نه، در هر صورت لازم است که راه های مراقبت از تلویزیون را بدانید؛ چراکه می‌دانیم اکثر خانواده‌ها با کلی وسواس یک تلویزیون را خریداری می‌کنند که مدت زیادی از آن استفاده کنند بنابراین نگهداری درست از آن از واجبات است.

راه های مراقبت از تلویزیون

با وجود اینکه شرکت‌های سازنده تلویزیون، در تلاش هستند که بتوانند تلویزیون‌هایی تولید کنند که در عین مقاومت بالا و افزایش طول عمر، کیفیت بسیار خوبی نیز داشته باشند اما باز هم این مساله به نحوه نگهداری شما از تلویزیون بستگی دارد. به همین دلیل لازم است که راه های مراقبت از تلویزیون را بلد باشید و بتوانید به درستی از آن نگهداری کنید. در ادامه نحوه تمیز کردن و روش‌های نگهداری از تلویزیون را به شما آموزش خواهیم داد.

اجتناب از قرار دادن تلویزیون در محیط های مرطوب: همان‌طور که در مقاله ” راهنمای نصب تلویزیون ” گفتیم، محل قرارگیری تلویزیون از نکات بسیار مهمی است که همواره باید به آن توجه کنید. یکی از مواردی که باید جهت افزایش طول عمر مفید تلویزیون در نظر داشته باشید، قرار دادن آن در محیطی به دور از رطوبت و آفتاب است. با وجود اینکه تلویزیون‌های ضد رطوبت و ضد گرد و غبار در بازار وجود دارند، اما بازهم لازم است که در مکان‌هایی به دور از گردو غبار و رطوبت آن را نصب کنید.

میز تلویزیون یا پایه آن: یکی از راه های مراقبت از تلویزیون انتخاب پایه‌هایی از جنس باکیفیت و یا یک میز مناسب است. متاسفانه برخی از پایه‌های تلویزیون از جنس بی کیفیت ساخته می‌شوند و سبب می‌شوند که با هر لرزش، تلویزیون عقب و جلو شود. این لرزش‌ها با مرور نه تنها به قطعات تلویزیون ممکن است صدمه وارد کند بلکه ممکن است باعث افتادن تلویزیون شود. همچنین میز تلویزیونی که انتخاب می‌کنید باید کاملا مسطح باشد و با هر لرزشی، تلویزیون شما تکان نخورد.

تمیز کردن تلویزیون: یکی دیگر از راه های مراقبت از تلویزیون ، تمیز کردن و نگهداری از آن است. متاسفانه برخی از افراد با یک دستمال و اندکی آب یا شیشه پاکن به جان تلویزیون می‎افتند در حالیکه این کار، کاملا اشتباه است و به صفحه نمایش آسیب وارد می‌کند. لازم است که بدانید هر تلویزیونی با هر صفحه نمایشی که دارد باید به نحوی جدا تمیز شود. نحوه تمیز کردن تلویزیون معمولا در دفترچه راهنمای آن نوشته شده است بنابراین توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید. ناگفته نماند که معمولا در هنگام خرید تلویزیون، یک دستمال مخصوص و یک اسپری پاک کننده در کارتن آن قرار می‌دهند که برای تمیز کردن تلویزیون باید از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن تلویزیون
نحوه تمیز کردن تلویزیون

مدت زمان استفاده از تلویزیون در روز: همانطور که اشاره شد، هر تلویزیونی یک عمر مفید دارد که این عمر مفید براساس مدت زمان استفاده از آن در نظر گرفته می‌شود. بنابراین زمانی که قصد تماشای فیلم و سریال ندارید، تلویزیون را به حال خود رها نکنید و آن را خاموش کنید. متاسفانه بسیاری از افراد تلویزیون را روشن می‌گذارند و به سراغ کارهایشان می‌روند و یا وسط اخبار یا فیلم، خوابشان می‌برد. این کارها باعث می‌شود طول عمر مفید دستگاه شما کم شود.

قرار دادن تلویزیون در مکان‌های کم رفت و آمد: یکی از راه های مراقبت از تلویزیون ، جلوگیری از ضربه خوردن به آن بخصوص نمایشگر آن است. صفحه نمایش‌های تلویزیون‌های جدید بسیار حساس هستند و بسیار گران نیز می‌باشند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تلویزیون را در جایی قرار دهید که رفت و آمد در آن قسمت کم است.

سخن آخر

تلویزیون‌ها وسایل بسیار حساس و گران قیمتی هستند به همین دلیل لازم است راه های مراقبت از تلویزیون را بدانید تا بتوانید به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید. با رعایت نکات بالا و قرار دادن تلویزیون در مکان‌هایی که رفت و آمد کم است، رطوبت و نور مستقیم آفتاب ندارد و سایر مواردی که اشاره شد، می‌توانید طول عمر این جعبه جادویی را افزایش دهید. از طرف دیگر اگر می‌خواهید تلویزیون شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، بهتر است تلویزیون‌های ایرانی که کیفیت بالایی دارند را خریداری کنید. مجموعه ما به عنوان نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب در کنار شماست تا بتوانید یک وسیله کارامد و باکیفیت خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *