دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

فناوری Mini LED تلویزیون

فناوری Mini LED تلویزیون چیست

تلویزیون‌های امروزی روز به روز در حال پیشرفت هستند و همگام با تکنولوژی پیش می‌روند. همین مساله سبب می‌شود هر سال فناوری‌های جدید به تلویزیون اضافه شود. فناوری Mini LED تلویزیون یکی از آن دسته فناوری‌های جدیدی است که از سال 2021 به برخی از تلویزیون‌ها اضافه شده است. در واقع تنها تعدادی از برندهای تولید کننده تلویزیون، از این فناوری در تلویزیون‌های خود استفاده کرده‌اند و این فناوری برای همه برندهای تلویزیون نیست. اما ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که فناوری Mini LED چیست و چه کاربرد و تاثیری بر تلویزیون دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم و درباره فناوری Mini LED تلویزیون که مدت زمان کمی است به تلویزیون‌ها اضافه شده ، صحبت کنیم. اگر این مورد از سوال‌های شماست، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

فناوری Mini LED چیست

در مقالات قبلی درباره انواع صفحه نمایش تلویزیون صحبت کردیم و گفتیم که تلویزیون‌ها از تکنولوژی LED، LCD، OLED و … در صفحه نمایش خود استفاده می‌کنند. هر کدام از این صفحه نمایش‌ها دراای ویژگی‌های خاصی هستند و کیفیت تصویر متفاوتی دارند. تلویزیون‌های LED از میان سایر تلویزیون‌ها، بیشترین طرفدار و بیشترین فروش را دارند و این محبوبیت به خاطر قیمت مناسب و کیفیت تصویر و البته زاویه دید بسیار خوبی است که این تلویزیون‌ها دارند. همانطور که قبلا گفتیم، صفحه نمایش تلویزیون‌های LED از لامپ‌های ال ای دی تشکیل شده‌اند.

فناوری Mini LED تلویزیون

این لامپ‌ها هم مصرف انرژی را کاهش می‌دهند هم نور بیشتری دارند. حال فناوری Mini LED تلویزیون تکامل یافته یا بهتر است بگوییم ورژن دیگری از صفحه نمایش‌های ال ای دی است. تلویزیون‌هایی که با این فناوری جدید وارد بازار شده‌اند، از تعداد بیشتری لامپ ال ای دی در سایز بسیار کوچکتر از ورژن قبلی، تشکیل شده است و باعث می‌شوند که صفحه نمایش شما پرنورتر و بسیار باکیفیت‌تر از نمایشگرهای ال ای دی شود. این فناوری برای اولین بار توسط برند TCL در سال 2019 وارد تلویزیون‌های این برند شد و به دلیل استقبال بالای مردم، شرکت‌های دیگر تولید کننده تلویزیون نیز این فناوری را به تلویزیون‌های خود اضافه کردند.

فناوری Mini led تلویزیون های جدید سبب شده رقابتی بین این تلویزیون‌ها با تلویزیون‌های OLED به وجود بیاید. این رقابت به خاطر این است که تلویزیون‌هایی که با فناوری mini led ساخته شده‌اند کیفیت رنگ تصویر و عمق رنگ مشکی مشابه به تلویزیون‌های OLED دارند و عملکرد آن‌ها شبیه به این تلویزیون‌ها است. همین مساله سبب شده که انتخاب برای افرادی که قصد خرید تلویزیون‌هایی با این ویژگی‌ها دارند، بسیار سخت شود. از طرف دیگر یکی از مشکلات بارز تلویزیون‌های OLED که مربوط به سوختگی پنل آن است در تلویزیون‌هایی که دارای فناوری Mini led هستند، وجود ندارد.

تفاوت فناوری Mini led با فناوری Micro led

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران می‌پرسند این است که تفاوت فناوری Mini led با micro led چیست؟ فناوری میکرو ال ای دی یکی از فناوری‌های بسیار قوی است که در تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و شاید بتوان گفت که این فناوری باعـث شده که تلویزیون‌هایی که صفحه نمایش میکرو ال ای دی دارند حتی نسبت به تلویزیون‌های OLED بسیار باکیفیت‌تر و بهتر هستند. تنها مشکلی که فناوری micro led دارد این است که فقط برای تلویزیون‌هایی با ابعاد بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسلما این نوع تلویزیون‌ها برای مصارف خانگی نیستند و تنها در مکان‌های بسیار بزرگ قرار می‌گیرند.

تفاوت فناوری Mini led با فناوری Micro led
تفاوت فناوری Mini led با فناوری Micro led

برعکس فناوری مینی ال ای دی در همه نوع تلویزیونی با هر ابعادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تلویزیون‌های معمولی و خانگی هم می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند و این یکی از مزیت‌های فناوری Mini led تلویزیون هاست. ناگفته نماند که یکی از دلایل عدم استفاده فناوری میکرو ال ای دی در همه‌ی تلویزیون‌ها، قیمت بسیار بالای آن است به همین دلیل فعلا ترجیح داده شده این فناوری در تلویزیون‌های معمولی استفاده نشود؛ شاید سال‌های بعد این فناوری شگفت انگیز به تلویزیون‌های معمولی نیز اضافه شد. آنچه که در حال حاضر مشاهده می‌شود استقبال بی‌نظیر مردم از فناوری Mini led تلویزیون هاست که به طور چشمگیری در حال گرفتن بازار است.

سخن آخر

فناوری Mini LED تلویزیون یک فناوری جدید و بروزی است که تنها در برخی از برندهای تلویزیون بکار برده شده است. تلویزیون‌های سامسونگ، فلیپس و ال جی از جمله برندهایی هستند که در برخی از مدل‌های از این فناوری استفاده کرده‌اند. این فناوری به دلیل استفاده از تعداد زیادی لامپ LED، تصاویر بسیار باکیفیت و پرنوری تحویل مخاطب می‌دهد و در حال حاضر فعلا در تلویزیون‌های بزرگ از این فناوری استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *