دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نصب تلویزیون در زاویه مناسب

راهنمای نصب تلویزیون در زاویه مناسب

نصب تلویزیون در زاویه مناسب یکی از موارد مهمی است که هنگام قرار دادن تلویزیون روی دیوار و روی زمین باید به آن توجه کنید؛ چراکه اگر تلویزیون در جای درستی قرار داده نشود، باعث می‌شود که تصویری پر از نور یا سایه تماشا کنید و اصل تصویر را مشاهده نکنید. بنابراین همان‌طور که در مقاله آموزش نصب تلویزیون شهاب به آن اشاره کردیم، قرارگیری تلویزیون در جایگاه مناسب یکی از مراحل ا نصب و راه‌اندازی اولیه تلویزیون است. ما در این مقاله قصد داریم نصب تلویزیون در زاویه مناسب را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک تصویر باکیفیت و بدون مشکل تماشا کنید. اگر شماهم از آن دسته افرادی هستید که در زاویه تماشای تلویزیون دچار مشکل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نصب تلویزیون در زاویه مناسب

انتخاب یک مکان مناسب برای قرار دادن تلویزیون از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل اولیه نصب تلویزیون است. این مساله به این دلیل مهم است که اگر جایگاه تلویزیون درست نباشد، دسترسی به برق سخت خواهد بود و شما در این مورد به مشکل خواهید خورد؛ چراکه باید یک سیم بلند در خانه بکشید تا به پریز برسید. مورد دیگر به خاطر زاویه دید و تماشای یک تصویر درست است. قرار دادن تلویزیون روبروی نور آفتاب یا زیر پنجره باعث می‌شود که شما تصویر درستی را تماشا نکنید و مدام نور و سایه درون آن باشد.

نصب تلویزیون معمولا یا روی دیوار انجام می‌شود و یا روی پایه و روی میز قرار می‌گیرد و این مساله کاملا شخصی و سلیقه‌ای است و به انتخاب شما بستگی دارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هر کدام از این روش‌ها نیازمند رعایت کردن یک سری اصول و قاعده است. حتی ارتفاع تلویزیون از سطح زمین یکی از نکات مهم نصب تلویزیون در زاویه مناسب است. بنابراین باید این مورد را جدی بگیرید. در ادامه نکات مهم نصب را به شما خواهیم گفت.

  • برای نصب تلویزیون در زاویه مناسب ابتدا باید بدانید که یک سوم میانی صفحه نمایش تلویزیون مهم‌ترین قسمت آن است که در دید بیننده قرار می‌گیرد به همین دلیل باید هنگام انتخاب جایگاه تلویزیون به این مساله دقت کنید که صفحه نمایش هم تراز با دید و چشم بیننده باشد. اگر تصمیم دارید که تلویزیون را روی دیوار نصب کنید باید هولدر یا براکت‌های نگهدارنده تلویزیون را با دقت روی دیوار قرار دهید. البته توصیه می‌شود که این کار را به متخصصان بسپارید و یا از کارشناسان تعمیر تلویزیون شهاب کمک بخواهید. چراکه تلویزیون یک وسیله بسیار حساس است که در برابر ضربه شکننده می‌باشد و هنگام نصب روی دیوار مواردی را باید در نظر گرفت که تعمیرکاران بهتر می‌دانند.
    نصب تلویزیون در زاویه مناسب
  • نکته بعدی برای نصب تلویزیون در زاویه مناسب، ارتفاع آن است. بعد از اینکه محل قرار گیری تلویزیون را مشخص کردید، حال نوبت تنظیم ارتفاع آن است.این ارتفاع براساس اندازه سقف، فاصله تلویزیون از چشم بیننده و موارد دیگر در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر تلویزیون شما 20 اینچ است، بهترین ارتفاع آن از سطح زمین باید تقریبا 25 اینچ باشد.
  • هنگام نصب تلویزیون باید دقت کنید که آن را نزدیک شومینه و یا بالای آن و یا حتی در نزدیکی وسایلی که تولید گرما می‌کنند، قرار ندهید. تلویزیون زمانی که روشن می‌شود، گرما تولید می‌کنید؛ هرچه این گرما بیشتر شود، به قطعات آسیب وارد خواهد شد و در نهایت طول عمر مفید تلویزیون شما کاهش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌شود که تلویزیون را در مکان‌های گرم و حتی جایی که نور آفتاب مستقیم است، قرار ندهید.
  • برای نصب تلویزیون در زاویه مناسب ، بعد از اینکه مراحل بالا را در نظر گرفتید، لازم است که خودتان مقابل تلویزیون قرار بگیرید و از دو نفر دیگر بخواهید که تلویزیون را جابجا کنند تا شما بتوانید بهترین زاویه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که بگوییم اگر جلوی تلویزیون از مبل یا صندلی استفاده می‌کنید، حتما روی آن بنشینید و زاویه مناسب با چشمتان را انتخاب کنید.

سخن آخر

نصب تلویزیون در زاویه مناسب کار بسیار حساسی است چراکه باعث می‌شود که شما از تماشای تصویر تلویزیون لذت ببرید یا نبرید. در هنگام قرار دادن تلویزیون لازم است به زاویه دید، ارتفاع از زمین، ارتفاع از سقف و فاصله تا چشم را در نظر بگیرید. بنابراین اگر فکر می‌کنید خودتان قادر به انجام این کار نیستید، حتما از یک متخصص و یک فرد حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه کمک بخواهید. در نهایت امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید به شما در انتخاب یک جایگاه درست کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *