دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

ویژگی تلویزیون های گیمینگ

ویژگی تلویزیون های گیمینگ خوب

در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، تلویزیون‌ها از فرم قدیمی خود خارج شده‌اند و بسیار متفاوت‌تر هستند. تلویزیون‌های هوشمند جدید، نه تنها ماهیت اصلی یک تلویزیون که ایجاد سرگرمی و تماشای سریال‌های خانگی است را حفظ کرده، بلکه قابلیت‌هاهی جدید نیز به آن اضافه شده است. یکی از این قابلیت‌ها، امکان نصب بازی روی تلویزیون است. اما آیا هر تلویزیونی ویژگی تلویزیون های گیمینگ را دارد؟ ما در این مقاله با بررسی ویژگی تلویزیون های گیمینگ مناسب و باکیفیت، قصد داریم به شما در خرید تلویزیون مناسب گیم، کمک کنیم. اگر شما یک گیمر هستید و یا از طرفداران بازی‌های هیجان انگیز می‎‌باشید، این مطلب را از دست ندهید و با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویژگی تلویزیون های گیمینگ

در مقاله قبلی درباره ویژگی تلویزیون های جدید صحبت کردیم و گفتیم که یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌های جدید، هوشمند بودن آن‌هاست. یکی از قابلیت‌های این هوشمند بودن، اتصال گوشی و لپ تاپ به تلویزیون و همچنین اتصال به اینترنت جهت نصب برنامه‌های مختلف، از جمله بازی است. معمولا برای بازی، همه به دنبال یک تصویر باکیفیت هستند اما هر تلویزیونی که تصویر خوبی دارد، به این معنا نیست که می‌تواند یک تلویزیون گیمینگ مناسب باشد.

گرچه تصویر باکیفیت و بدون تاخیر یکی از مهم‌ترین ویژگی تلویزیون های گیمینگ است اما تمام آن نیست. ویژگی های یک تلویزیون گیمینگ با تلویزیون‌هایی که صرفا برای تماشای تلویزیون فیلم و سریال استفاده می‌شوند، یکسان نیستند و این دقیقا موضوعی است که بسیاری از مردم، اشتباه می‌کنند. به همین دلیل اگر از تلویزیون خود برای بازی استفاده می‌کنید، لازم است که حتما ویژگی تلویزیون های گیمینگ را بدانید تا بتوانید یک خرید خوب و درست داشته باشید. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی تلویزیون های گیمینگ

سرعت عمل از مهمترین ویژگی تلویزیون های گیمینگ

زمانی که شما بازی می‌کنید، به جز تصویر باکیفیت، چه چیزی مهم است؟ بدون شک سرعت عملکرد سیستم شما حتی از یک تصویر باکیفیت بسیار مهم‌تر است و این اولین ویژگی تلویزیون های گیمینگ باید باشد. به زبان ساده، هنگامی که شما در حال بازی هستید، اگر تصویر با تاخیر به شما برسد، کار از کار گذشته و شما بازی را خواهید باخت. به همین دلیل است که می‌گوییم سرعت عملکرد تلویزیون شما بسیار مهم است.

نمی‌توان گفت که سیستمی وجود دارد که اصلا تاخیر نداشته باشد! همه سیستم‌ها یک نرخ تاخیر دارند. در واقع شما باید تلویزیونی را انتخاب کنید که نرخ تاخیر آن به شدت کم باشد. نرخ تاخیر به مدت زمانی گفته می‌شود که دستگاه شما، یک تصویر را به شما نشان می‌دهد. حداقل نرخ تاخیر برای بازی، 30 میلی‌متر در نظر گرفته شده است. بنابراین هنگام خرید تلویزیون گیمینگ حتما به نرخ تاخیر آن دقت کنید.

نرخ تازه سازی تصویر یا Refresh rate

یکی دیگر از ویژگی تلویزیون های گیمینگ نرخ نوسازی یا تازه سازی تصاویر است. نرخ تازه سازی تصویر یا Refresh rate برخلاف چیزی که عموم مردم تصور می‌کنند، در تلویزیون‌های گیمینگ بسیار مهم است. نرخ نوسازی تصویر در واقع به سرعت تغییر رنگ پیکسل‌ها و سرعت تغییر تصاویر گفته می‌شود و یک گیمر بهتر این را می‌داند که این موضوع چقد در بازی اهمیت دارد.

بهترین تلویزیون گیمینگ معمولا باید دارای رفرش ریت 120 هرتز یا بیشتر از آن باشد تا بتواند یک تصویر باکیفیت را تماشا کند و از بازی کردن لذت ببرد. طبیعی است که قیمت تلویزیون‌هایی که نرخ نوسازی آن‌ها بیشتر است، گران‌تر نیز هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر یک گیمر معمولی هستید و تفریحی بازی می‌کنید، به این نرخ توجه زیادی نکنید اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و رقابتی بازی می‌کنید، این ویژگی را نادیده نگیرید.

وضوح و کیفیت تصویر

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، تصویر در بازی، بسیار مهم است و تماشای یک تصویر باکیفیت در هنگام بازی، لذت آن را چندین برابر می‌کند. باتوجه به این موضوع، توصیه ما به شما این است که یک تلویزیون با صفحه نمایشی با رزولوشن 3840 در 2160 خریداری کنید. این رزولوشن همان رزولوشن موجود در تلویزیون‌های 4k است؛ بنابراین سعی کنید یک تلویزیون 4k خریداری کنید.

از ویژگی‌های هیجان انگیز تلویزیون‌های 4k این است تمام صحنه‌های بازی، تصاویر و حتی افکت‌های آن را بسیار طبیعی‌تر از سایر تلویزیون‌ها نمایش می‌دهد و همین مساله بازی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. البته اگر تلویزیونی با رزولوشن بالاتر خریداری کردید که چه بهتر. لازم به ذکر است که بگوییم تلویزیونی با این رزولوشن، بدون شک باید دارای ابعاد بزرگی باشد تا بازی را جذاب‌تر کند.

کیفیت تصویر در تلویزیون های گیمینگ
کیفیت تصویر در تلویزیون های گیمینگ

زمان پاسخگویی یا Response time

یکی دیگر از ویژگی تلویزیون های گیمینگ Response time یا نرخ زمان پاسخگویی است که باید در زمان خرید تلویزیون مناسب گیمینگ به آن توجه کنید. نرخ پاسخگویی در واقع به سرعت تغییر رنگ‌های تصویر از سفید به مشکی و سرعت پردازش داده‌ها گفته می‌شود و هرچه این سرعت بالاتر باشد، شما شاهد یک تصویر باکفیت‌تر با رنگ‌های طبیعی‌تری خواهید بود.

زمان پاسخگویی در تلویزیون‌های مناسب گیمینگ بین 5 تا 7 میلی‌ثانیه است این در حالیست که این زمان در سایر تلویزیون‌ها عددی حدود 15 میلی‌ثانیه است. ناگفته نماند که مانیتورها برای بازی بسیار مناسب‌تر هستند و نرخ زمان پاسخگویی در آن‌ها بیشتر است و البته قیمت کمتری نسبت به تلویزیون دارند؛ چنانچه تصمیم دارید از تلویزیون برای بازی استفاده کنید این مورد را نیز در کنار سایر موارد گفته شده، در نظر بگیرید.

سخن آخر

ویژگی تلویزیون های گیمینگ با تلویزیون‌های معمولی که در هر خانه‌ای یافت می‌شود، کاملا متفاوت است. تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ اندکی گران‌تر نسبت به سایر تلویزیون‌ها هستند و دلیل آن هم ویژگی‌های حرفه‌ای است که باید داشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید تلویزیون مناسب بازی، حتما به ویژگی‌های آن دقت کنید تا بتوانید یک تجربه عالی از بازی را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *