دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

ویژگی تلویزیون های جدید شهاب

آشنایی با ویژگی تلویزیون های جدید شهاب

مطمئنا هنگام خرید تلویزیون‌های جدید شهاب با اصطلاحات و ویژگی‌هایی از قبیل جابجایی زمان یا Time Shift، Gpu، PVR، HDR و … روبرو شده‌اید که معنای آن‌ها را نمی‌دانستید و زمانی‌که فروشنده نام آن‌ها را به زبان می‌آورد برایتان سوال شده بود که این ویژگی تلویزیون های جدید شهاب یعنی چه و چه کاربردی دارند؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با اصطلاحات و ویژگی تلویزیون های جدید شهاب آشنا کنیم تا بتوانید خرید راحت‌تری داشته باشید. با ما همراه باشید.

اصطلاحات و ویژگی تلویزیون های جدید شهاب

در مقاله قبلی درباره راهنمای خرید تلویزیون ایرانی صحبت کردیم و گفتیم که در هنگام خرید تلویزیون باید به چه مواردی دقت کنید. از جمله این نکات، وضوح تصویر، کیفیت صداو تعداد بلندگوهای به کار رفته در تلویزیون، نوع نمایشگر و میزان مصرف انرژی تلویزیون، گارانتی، قیمت، توجه به فضای خانه، فناوری‌های مدرن که اتفاقا از ویژگی تلویزیون های جدید شهاب و برندهای دیگر هستند، اشاره شد.

ویژگی تلویزیون های جدید شهاب

حال ما در این مطلب قصد داریم شما را با اصطلاحات و ویژگی تلویزیون های جدید شهاب آشنا کنیم تا در هنگام خرید، این اصطلاحات برایتان ناآشنا نباشد و شما را دچار سردرگمی نکند. همان‌طور که در بالا به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره شد باید متوجه شده باشید که هر تلویزیون جدیدی، قابلیت‌های خاصی دارد که شما لازم است با درنظر گرفتن استفاده خودتان، تصمیم به انتخاب بزنید. در ادامه با برخی از این ویژگی‌ها آشنا خواهید شد.

  • Picture scanning mode: به معنای حالت اسکن تصویر است. در حالت کلی ما دو حالت اسکن تصویر داریم: 1- حالت اینترلیس 2- حالت پروگرسیو. در حالت ایینترلیس فریم‌ها به دو دسته خطوط زوج و فرد تقسیم شده‌اند و هرکدام به طور جداگانه اسکن می‌شوند. در واقع به مجموعه خطوط زوج یا فرد فیلد گفته می‌شود و در این حالت، هر فریم از دو فیلد زوج و فرد تشکیل شده است. برعکس در حالت پروگرسیو، کل خطوط زوج و فرد باهم اسکن می‌شوند.
  • Native contrast ratio: یکی از ویژگی تلویزیون های جدید شهاب و سایر برندها که بسیار مهم نیز می‌باشد وضوح تصویر است. نرخ وضوح تصویر یک نسبت است که از روشن‌ترین پیکسل به تاریک‌ترین پیکسل نور در نظر گرفته می‌شود. به زبان ساده تر هرچقدر رنگ مشکی تصویر تلویزیون تیره‌تر و رنگ سفید آن روشن‌تر باشد، تصویر دارای کنتراست بالاتری است و کیفیت تصویر بهتر خواهد بود.
  • USB version: نسخه USB در سال‌های مختلف باهم فرق دارند و این تفاوت مربوط به سرعت آن‌هاست. به عنوان مثال USB1.0 در سال 1996 به وجود آمد و سرعت آن 1.5Mb/s بود. USB1.1 مربوط به سال 1998 است و سرعت آن 12Mb/s می‌باشد. USB2.0 در سال 2000 و با سرعت 480Mb/s ساخته شد. USB3.0 مربوط به سال 2008 با سرعت 5Gb/s و USB3.1 در سال 2013  و با سرعت 10Gb/s ساخته شد.
  • Output Woofer: خروجی ووفر در واقع به یک بلندگوی ووفر وصل است و برای تولید صداهای بم و افزایش کیفیت صدا استفاده می‌شود.
  • Earphone Jack: یک خروجی جهت اتصال هدفون به تلویزیون است.
  • Web browser [Chrome | Oprea | Pther]: یکی از ویژگی تلویزیون های جدید شهاب و سایر تلویزیون‌های جدید، قابلیت سرچ و جستجو در اینترنت با استفاده از مرورگرهای مختلف است. با استفاده از این ویژگی شما قادر هستید که حتی ایمیل خود را چک کنید.
  • Video decoder (MPEG2 / MPEG 4): به این معناست که تلویزیون شما فایل‌ها و تصاویر با فرمت‌های نام برده شده را پشتیبانی می‌کند.
  • AC3 Surround sound decoder: به معنای این است که فایل‌های که دارای فرمت نام برده شده است را رمزگشایی و پشتیبانی می‌کند.
  • EPG- Electronic programming guide: با داشتن این ویژگی، تلویزیون شما قادر است که برنامه‌ها را زمانبندی کند و حتی آن‌ها را به شما یادآوری کند.
  • Parental lock: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی برخی از شبکه‌ها را براساس رده بندی سنی، قبل کند.
  • backlight control: تنظیم نور پس زمینه تلویزیون با این قابلیت امکان‌پذیر است.
  • Light sensing: این قابلیت را احتمالا روی گوشیتان دیده باشید. با فعال کردن این قابلیت، نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط همسان سازی می‌شود.
  • HDR: مخفف High Dynamic Range for luminance است و به معنای محدوده دینامیکی بالا برای روشناسی است. جذاب‌ترین ویژگی تلویزیون های جدید شهاب همین HDR است. با این قابلیت شما می‌توانید تصاویر را واقعی‌تر و طبیعی‌تر از آنچه که هست، ببینید.
  • Dual image (PIP / POP): قابلیت تصویر در تصویر برای زمانی است که بخواهید تصویر دو ورودی را به صورت همزمان در نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید.
قابلیت تصویر در تصویر تلویزیون ها
قابلیت تصویر در تصویر تلویزیون ها
  • Number of speakers: تعداد و نوع بلندگوها را نشان می‌دهد.
  • Dolby ATMOS: هر تلویزیون نهایتا 6 تا 8 کانال صوتی دارند اما اگر یک تلویزیون دارای این تکنولوژی باشد به این معناست که از نوع پیشرفته‌تری از صوت فراگیر است. به زبان ساده تلویزیونی که این ویژگی را دارد، در کنار کانل‌های صوتی، گیرنده و بلندگوهای مخصوص به خود را دارد و صدا در یک فضای سه بعدی پخش می‌شود یعنی ممکن است شما صدا را از بالای تلویزیون بشنوید.
  • RAM: یکی دیگر از ویژگی تلویزیون های جدید شهاب و سایر تلویزیون‌های نسل جدید موجود در بازار، حافظه ذخیره سازی داده ها یا RAM است. رم، یک حافظه موقت است که عملکرد و سرعت سیستم شما را افزایش می‌دهد و داده‌ها و فایل‌ها را با بدون تاخیر می‌خواند.
  • PVR: مخفف Personal Video Recorder است. تلویزیونی که این قابلیت را دارد امکان نصب فلش، هارد اکسترنال و مموری را دارد.

کلام آخر

ویژگی تلویزیون های جدید شهاب بسیار بیشتر از مواردی است که در این مطلب ذکر کرده‌ایم اما تلاش کردیم مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها را برای شما شرح دهیم تا بلکه هنگام خرید بتوانید با اصلاحات آشنایی بیشتر داشته باشید. فراموش نکنید که اگر داشتن این قابلیت‌ها برایتان اهمیت دارد و از آن‌ها استفاده می‌کنید نسبت به خرید این مدل تلویزیون‌ها اقدام کنید؛ چون ویژگی تلویزیون های جدید شهاب در قیمت تلویزیون نیز تاثیرگذار است. همچنین اگر در هنگام نصب یا برنامه‌ی خاصی از تلویزیون دچار مشکل شدید حتما با نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب تماس بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *