دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

علت چشمک زدن تلویزیون

علت چشمک زدن تلویزیون شهاب

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیون میلیونی شما به‌وجود آید، چشمک زدن صفحه نمایش تلویزیون است. اما علت چشمک زدن تلویزیون چیست؟ اگر تلویزیون شما چشمک زد به معنی این است که تلویزیون شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. علت چشمک زدن تلویزیون شما می‌تواند متفاوت باشد و روش‌های حل آن نیز طبیعتا متفاوت است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت چشمک زدن تلویزیون شهاب آشنا کنیم، اگر این مشکل برای شما هم به وجود آمده است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت چشمک زدن تلویزیون

همان‌طور که در بالا اشاره شده، تلویزیون شما ممکن است به علت‌های مختلف چشمک بزند. گاهی اوقات این مشکل ممکن است به یک دلیل کاملا ساده باشد و با جدا کردن کابل تلویزیون از پریز برق و وصل کردن مجدد آن تنها بعد از چند دقیقه مشکل شما به کل رفع شود. اما گاهی اوقات مشکل جدی‌تر است و علت چشمک زدن تلویزیون شما فراتر از جدا کردن تلویزیون از پریز برق است. در برخی از مواقع ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد و در موارد دیگر ممکن است با تعمیر تلویزیون شهاب مشکل برطرف شود. در ادامه برخی از این دلایل را با هم بررسی خواهیم کرد.

چشمک زدن به علت خراب بودن بک‌لایت تلویزیون: زمانیکه بک‌لایت ال‌ای‌دی‌ها دچار مشکل (سوختگی یا آسیب جزئی) می‌شوند، عملکرد تلویزیون با مشکل روبه‌رو می‌شود. معمولا در این نوع از تلویزیون‌ها مشاهده می‌شود که تصویر قطع و سپس وصل می‌شود یا به اصطلاح چشمک می‌زند. پس خرابی بک‌لایت تلویزیون می‌تواند، علت چشمک زدن تلویزیون شما باشد. معمولا ال‌ای‌دی‌های موجود در بک‌لایت به‌صورت موازی و سری بسته می‌شوند، درصورت خرابی بک‌لایت تصویر به‌طور کامل سیاه می‌شود. در بعضی از مواقع این ال‌ای‌دی‌های سوخته اتصال کوتاه پیدا می‌کنند و تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌کند. در برخی از مواقع مشاهده شده است که بک‌لایت به‌طور کامل خراب نمی‌شود و تنها یک سری از ال‌ای‌دی‌ها خراب می‌شوند، بعد از روشن کردن تلویزیون برد اصلی فرمان قطع برق را صادر می‌کند که این موضوع نیز می‌تواند، علت چشمک زدن تلویزیون شهاب شما باشد.

علت چشمک زدن تلویزیون

خراب بودن کابل LVDS علت چشمک زدن تلویزیون شهاب: اگر برای مدت زمان طولانی است که از تلویزیون (بیش از 7 سال) خود استفاده می‌کنید و چشمک زدن تلویزیون در صدم ثانیه اتفاق می‌افتد، این امکان وجود دارد که خرابی کابل  LVDS علت چشمک زدن تلویزیون شما باشد. کابل LVDS وظیفه انتقال داده‌های تصویری از برد اصلی به برد تیکان را بر عهده دارد. برای رفع این مشکل کافی است تا کابل قدیمی خود را با یک نمونه جدید تعویض کنید.

خراب بودن پنل تلویزیون علت چشمک زدن تلویزیون شهاب: یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث چشمک زدن تلویزیون شما شود، خرابی پنل تلویزیون است. پنل تلویزیون بسیار حساس است و معمولا نسبت به آب و ضربه بسیار آسیب‌‌پذیر هستند. خرابی پنل می‌تواند یکی دیگر از عواملی باشد که می‌تواند باعث چشمک زدن تلویزیون شما شود.

وجود مشکل در آنتن: یکی دیگر از مشکلاتی ساده‌ای که می‌تواند، علت چشمک زدن تلویزیون شما باشد؛ خرابی آنتن تلویزیون است. بعد از اینکه متوجه شدید که تلویزیون شما چشمک می‌زند به سراغ چک کردن آنتن بروید. کانال‌های تلویزیون را بالا و پایین کنید و مطمئن شوید که این مشکل برای تمامی شبکه‌ها وجود دارد. اگر تصویر فقط در یک شبکه چشمک می‌زد، احتمال دارد که مشکل از آنتن و یا ارسال کننده تصاویر باشد.

دلایل چشمک زدن تلویزیون
دلایل چشمک زدن تلویزیون

سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون: گاهی اوقات با وصل کردن برخی دستگاه‌ها مانند لب تاپ، گوشی، اسپیکر، دی‌وی‌دی پلیر و .. به تلویزیون تصویر تلویزیون قطع و وصل می‌شود. زمانی‌که این مشکل برای شما به‌وجود آمد، به سرعت تمامی اتصالات متصل به تلویزیون را قطع کنید و سپس تلویزیون را ری‌استارت (روشن و خاموش) کنید. اگر بعد از روشن کردن مجدد تلویزیون مشکل چشمک زدن تلویزیون حل شد، هر دستگاه را به‌طور جداگانه به تلویزیون وصل کنید تا متوجه شوید که علت چشمک زدن تلویزیون شما کدام دستگاه جانبی است.

برای رفع چشمک زدن تلویزیون چه اقداماتی لازم است؟

حتما شما هم دیده‌اید (یا خودتان انجام داده‌اید) که در هنگام چشمک زدن تلویزیون به بدنه آن ضربه می‌زنند. اما این کار کاملا اشتباه است، چرا که ضربه زدن به تلویزیون باعث خرابی پنل آن می‌شود. ممکن است علت چشمک زدن تلویزیون شما بسیار جزئی باشد، اما با ضربه زدن مشکل را حادتر کنید.

  • اولین کاری که بعد از متوجه شدن چشمک زدن تلویزیون باید انجام داد، خاموش کردن آن به مدت چند دقیقه است.
  • کابل‌های انتقال دهنده تصویر و کابل تلویزیون را بررسی کنید و از صحت آن‌ها اطلاع کسب کنید.
  • تلویزیون را از پریز فعلی جدا و آن را به یک پریز جدید متصل کنید.
  • بهتر است در منوی تنظیمات دستگاه، حالت صرفه‌جویی انرژی را غیر فعال کنید.
  • اگر تلویزیون شما هوشمند است، آن را ریست کنید و تنظیمات تلویزیون را به حالت کارخانه برگردانید.
  • اگر تلویزیون شما قابلیت به‌روز رسانی دارد، آن را به آخرین نسخه منتشر شده توسط شرکت آپدیت کنید.
  • منافذ و دریچه‌های تلویزیون را خوب تمیز کنید.
رفع مشکل چشمک زدن تلویزیون
رفع مشکل چشمک زدن تلویزیون

سخن پایانی:

در این مقاله سعی شد تا شما را با علت چشمک زدن تلویزیون شهاب آشنا کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید، علت این مشکل می‌تواند متفاوت باشد و راه‌ کارهای رفع آن نیز به طبع متفاوت است. اگر متوجه شدید که علت چشمک زدن تلویزیون شما جدی است تا مشکل حادتر نشده است، هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. تعمیرکارها و مراکز بسیار زیادی وجود دارند که ادعا دارند به بهترین شکل ممکن می‌توانند، مشکل شما را رفع کنند. اما بهتر است به این افراد اعتماد نکنید و به سراغ مراکز تخصصی و افراد مجرب بروید. بعد از تعمیر تلویزیون حتما از تعمیرکار ضمانت نامه کتبی دریافت کنید تا اگر مشکل شما به‌طور کامل رفع نشده بود، بتوانید تلویزیون خود را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای دوباره تعمیر کنید (یا از تعمیرکار خسارت دریافت کنید).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *