دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

معایب تلویزیون های منحنی

مزایا و معایب تلویزیون های منحنی

تلویزیون‌های خمیده و منحنی از لوکس‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند که زیبایی بی‌نظیری دارند.  این تلویزیون‌ها که چندسالی است وارد بازار شده‌اند، در بدو ورودشان سروصدای زیادی کردند و در همان سال‌ها ابتدایی، بسیار محبوب و پرفروش بودند. مزایا و معایب تلویزیون‌ های منحنی در کنار زیبایی که دارند، مساله‌ای است که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند. به همین دلیل ما در این بخش از وبلاگ تعمیر تلویزیون شهاب تصمیم گرفتیم که در مورد مزایا و معایب تلویزیون های منحنی و خمیده صحبت کنیم تا اگر قصد خرید این تلویزیون‌ها را دارید بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. بنابراین اگر قصد این نوع تلویزیون را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایای تلویزیون های منحنی

از اصلی‌ترین مزایا تلویزیون های منحنی می‌توان به زیبایی و جذابیت آن‌ها اشاره کرد. این زیبایی بی‌نظیر در بسیاری از مواقع سبب می‌شود که مردم تصمیم به خرید آن بگیرند بدون آنکه به معایب تلویزیون ‌های منحنی توجه داشته باشند. به عبارتی زیبایی و خاص بودن برایشان اولویت بیشتری برای آن‌ها دارد. از طرف دیگر این مدل تلویزیون‌ها زاویه دید بیشتری به ببیننده می‌دهد و شما را غرق در تصویر می‌کند اما در هر زاویه‌ای این وسعت تصویر معنایی ندارد که در بخش معایب تلویزیون های منحنی دلیل آن را خواهیم گفت.

مزایای تلویزیون های منحنی
مزایای تلویزیون های منحنی

از دیگر مزایا تلویزیون های منحنی تماشای تصویر در فاصله دور است. در حالت کلی هدف از ساخت صفحه نمایش خمیده، شبیه سازی آن به تلویزیون‌های تجاری است. همان‌طور که در سینما در فاصله دور هم یک تصویر با وضوح بالا مشاهده می‌کنید، در این مدل تلویزیون‌ها نیز همچین داستانی وجود دارد. همچنین این نوع صفحه نمایش از نظر کنتراست تصویر نسبت به حالت غیرمنحنی و تخت بهتر عمل می‌کند به اینصورت که نور تصویر را مستقیما به چشمان بیننده متمرکز می‌کند و بیننده شاهد یک تصویر بی‌نظیر خواهد بود.

معایب تلویزیون های منحنی

برندهای زیادی همچون سامسونگ، ال جی، TCL و … در سال‌های اخیر اقدام به تولید و عرضه تلویزیون‌های خمیده کرده‌اند. این نوع تلویزیون‌ها دارای کیفیت تصویر بالایی هستند و ظاهر آن بسیار زیبا و چشمگیر است بنابراین موردپسند افراد سختگیر هستند. اما گاهی خریداران با علم به معایب تلویزیون های منحنی و خمیده، قید زیبایی و کیفیت آن را می‌زنند و یا برای خرید آن دچار شک و دودلی می‌شوند. یکی از معایب تلویزیون های منحنی عدم وسعت دید و زاویه دید آن‌هاست. متاسفانه منحنی بودن صفحه نمایش باعث می‌شود که از هر زاویه‌ای نتوانید تصویر واضحی را تماشا کنید. در ادامه این معایب را بیشتر توضیح خواهیم داد.

نصب تلویزیون: یکی از معایب تلویزیون های منحنی برای کسانی که قصد دارند تلویزیون‌شان را روی دیوار نصب کنند، اشغال فضای زیاد روی دیوار و بیرون زدگی و فاصله تلویزیون از دیوار نسبت به حالت تخت آن است. این موضوع سبب می‌شود که هنگام رفت و آمد از کنار تلویزیون منحنی، احتمال برخورد با آن بیشتر باشد و به دستگاه شما آسیب وارد شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که تلویزیون‌های خمیده را روی میز قرار دهید و از نصب روی دیوار خودداری کنید.

معایب تلویزیون های منحنی

زاویه دید: همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، تلویزیون‌های منحنی به دلیل عدم همسطحی صفحه نمایش آن، باعث می‌شود که از هر زاویه‌ای نتوانید تصاویر را به خوبی مشاهده کنید. به عبارت دیگر اگر زاویه دید شما از 35 درجه بیشتر شود، تصاویر برای شما نامفهوم‌تر خواهند شد. ناگفته نماند که تصاویر در فاصله نزدیک وضوح کمتری دارند و تصاویری که در فاصله بیشتری قرار دارند، وضوح و کیفیت بالاتری دارند و بهتر می‌توانید آن را تماشا کنید. از طرف دیگر هدف از ساخت این تلویزیون‌ها، تماشای تصویر باکیفیت و غرق شدن در تصویر است اما متاسفانه این مساله تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما به صورت مستقیم به تلویزیون نگاه کنید در غیر اینصورت شما آن حس غرق شدن در تصویر را نخواهید داشت.

قیمت: از دیگر معایب تلویزیون های منحنی قیمت بالای آن‌هاست. ممکن است که در نگاه اول به خاطر زیبایی و منحصربفرد بودن این تلویزیون‌ها قصد خرید آن‌ها را بگیرید اما با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، تصمیم با شماست که آیا ارزش خرید و هزینه بیشتر دارد یا خیر؟

سخن آخر

در سالیان اخیر شاهد این هستیم که برندهای تولید کننده تلویزیون با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا خود را همگام می‌سازند و روزبه‌روز یک شگفتی جدید را وارد  بازار می‌کنند. تلویزیون‌های منحنی نیز از آن دسته شگفتی‌هاست که زیبایی بی‌نظیری دارند؛ اما مزایا و معایب تلویزیون های منحنی مساله‌ای است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید و صرفا به خاطر زیبایی ظاهری این تلویزیون‌ها، هزینه بیشتری را پرداخت نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *