دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راه های افزایش طول عمر تلویزیون

راه های افزایش طول عمر تلویزیون شهاب

تلویزیون یکی از وسایل ضروری و سرگرم کننده زندگی است که معمولا در هر خانه‌ای حداقل یک تلویزیون وجود دارد. تلویزیون‌ها از وسایل بسیار حساسی هستند که نیاز به مراقبت دارند. عدم مراقبت صحیح از تلویزیون نه تنها طول عمر تلویزیون را کاهش می‌دهد بلکه خراب شدن قطعه‌ای از آن ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. بنابراین مهم است که راه های افزایش طول عمر تلویزیون شهاب را بدانید تا از مشکلات و هزینه‌هایی که در آینده به دلیل عدم مراقبت صحیح تلویزیون ممکن است متحمل شوید، جلوگیری کنید. ما در این مقاله راه های افزایش طول عمر تلویزیون را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

راه های افزایش طول عمر تلویزیون

تلویزیون‌ها نیز مانند سایر لوازم برقی دیر یا زود خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. مراقبت صحیح از تلویزیون شهاب سبب می‌شود که طول عمر آن افزایش یابد و مدت بیشتری برای شما کار کند. عمر مفیدی که برای هر تلویزیون در نظر گرفته می‌شود معمولا توسط شرکت تولید کننده آن، بر روی برچسب تلویزیون و یا در دفترچه راهنمای آن درج شده است. به عنوان مثال روی بعضی از تلویزیون‌های شهاب اینگونه نوشته شده که اگر روزانه 5 ساعت از تلویزیون استفاده کنید، طول عمر مفید دستگاه شما در حدود 40 سال خواهد بود. بعد از آن زمان، ممکن است نیاز به تعمیر تلویزیون شهاب داشته باشید.

لازم به ذکر است که بگوییم، زمانیکه از عمر مفید یک دستگاه صحبت می‌شود بو مثلا می‌گویند عمر مفید فلان دستگاه دوسال است به این معنا نیست که آن وسیله قرار است تنها دو سال برای شما کار کند. و بعد از آن خراب می‌شود. در واقع عمر مفید به این معناست که در آن مدت تعیین شده، وسیله شما در بهترین حالت و عملکرد قرار دارد و ممکن است که بعد از آن زمان، یکسری مشکلات برایش ایجاد شود و این مساله کاملا به نحوه مراقبت و استفاده شما از آن وسیله بستگی دارد.

  • مطالعه دفترچه راهنما: در دفترچه راهنمای تلویزیون شهاب تمام مواردی را که لازم است رعایت نکنید، از نصب تلویزیون شهاب تا نحوه استفاده کردن از آن کاملا توضیح داده شده است. همچنین در دفترچه راهنما به کارکرد و دکمه‌های تلویزیون و کنترل نیز اشاره شده و کاملا توضیحات لازم نوشته شده است. بنابراین در مرحله اول حتما به نکاتی که در دفترچه راهنمای تلویزیون اشاره شده، توجه کنید.
  • استفاده از محافظ برق: یکی از راه های افزایش طول عمر تلویزیون استفاده از محافظ برق است. برق شهری نوسانات زیادی دارد و با ولتاژ دستگاه شما همخوانی ندارد. برای تبدیل ولتاژ برق شهری به برق مورد نیاز تلویزیون و همچنین برای جلوگیری از آسیب احتمالی نوسانات برق، توصیه می‌شود که حتما از یک محافظ برق استفاده کنید. محافظ برق سبب می‌شود مشکلات برق به دستگاه شما منتقل نشود و برد تلویزیون دچار آسیب و سوختگی نگردد.
راه های افزایش طول عمر تلویزیون
راه های افزایش طول عمر تلویزیون
  • تنظیم درست کنتراست و روشنایی تصویر: یکی از راه های افزایش طول عمر تلویزیون که احتمالا کمتر کسی از آن اطلاع دارد، کنتراست و روشنایی تصویر تلویزیون شماست. زمانی که شما از حداکثر روشنایی تصویر استفاده می‌کنید، با مرور زمان عمر پبکسل‌های تلویزیون و بک لایت آن کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از این امر، بهتر است یک حد نرمال را برای روشنایی تصویر در نظر بگیرید و چند وقت یکبار تنظیمات را تغییر دهید.
  • تمیز کردن تلویزیون شهاب: یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر تلویزیون که احتمالا آن را می‌دانید، تمیز کردن آن است. نشستن گرد و خاک زیاد روی تلویزیون، کانال‌های صوتی و اسپیکرهای آن را با مرور زمان می‌بندد. حتی ممکن است گرد و غبار به درون قطعات داخلی تلویزیون ورود کند و به تدریج عملکرد آن‌ها را دچار اختلال کند. بنابراین بسیار مهم است که به طور منظم تلویزیون خود را با یک دستمال تمیز، پاک کنید. در هنگام تمیز کردن تلویزیون، حتما به این نکته توجه داشته باشید که تلویزیون شما باید خاموش باشد و به هیچ عنوان دستمال خیس را روی صفحه نمایش تلویزیون و سایز قسمت‌های آن نکشید.
مراقبت صحیح از تلویزیون
مراقبت صحیح از تلویزیون
  • مکان مناسب: مکان مناسب قرار گیری تلویزیون نیز یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر تلویزیون است. اینکه تلویزیون خود را کجا نصب می‌کنید و یا کجا قرار می‌دهید بسیار مهم است چرا که یک مکان نامناسب می‌تواند عمر مفید تلویزیون شما را کاهش دهد. به عنوان مثال قرار دادن تلویزیون در معرض نور خورشید یا وسایلی که از خود گرما تولید می‌کنند مانند شوفاژ باعث بالا بردن دمای دستگاه می‌شود و قطعات آن را خراب می‌کند. همچنین توصیه می‌شود که تلفن همراه یا امثال آن را نزدیک تلویزیون قرار ندهید چرا که روی آن، نویز می‌اندازد.

سخن آخر

هر وسیله‌ای یک عمر مفید دارد اما نحوه مراقبت شما از آن می‌تواند این عمر مفید را افزایش دهد. تلویزیون شهاب نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین توصیه می‌کنیم که به نکات و راه های افزایش طول عمر تلویزیون توجه کنید و آن‌ها را نادیده نگیرید. ضمنا اگر تصمیم دارید که تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید حتما از همکاران ما در مرکز تعمیر تلویزیون شهاب کمک بگیرید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *