دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

عدم اتصال تلویزیون به وای فای

دلیل عدم اتصال تلویزیون به وای فای

در گذشته تلویزیون‌ها تنها وسیله سرگرمی و تماشای سریال‌های خانگی بودند و استفاده دیگری نداشتند. به تدریج و با گذشت زمان، تکنولوژی پیشرفت کرد و نوع جدیدی از تلویزیون‌ها وارد بازار شد. تلویزیون‌های هوشمند با داشتن قابلیت‌ها و امکانات بیشمار و هیجان انگیزی که داشتند، به سرعت در میان مردم محبوب شدند و جای تلویزیون‌های قدیمی را گرفتند. یکی از قابلیت‌های جذاب تلویزیون‌های هوشمند، امکان اتصال به اینترنت است. اتصال به اینترنت از راه‌های مختلفی امکان پذیر است که یکی از آن‌ها اتصال به وای فای است. متاسفانه یکی از مشکلاتی که کاربران با آن درگیر هستند، عدم اتصال تلویزیون به وای فای است. این مشکل کاملا قابل رفع است به همین دلیل در این بخش از مقالات تعمیر تلویزیون شهاب، تصمیم گرفتیم که دلایل عدم اتصال تلویزیون به وای فای را باهم بررسی کنیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عدم اتصال تلویزیون به وای فای

عدم اتصال تلویزیون به وای فای یا در کل اینترنت، می‌تواند به دلایل مختلفی پیش بیاید. یکی از این دلایل، ایراد و مشکل از قطعات دستگاه است که البته به ندرت پیش می‌آید، اما اگر مشکل از قطعات داخلی باشد نیاز است که به یک متخصص و کارشناس تعمیر تلویزیون مراجعه کنید تا مشکل دستگاه را حل کند. به جز مشکل فنی تلویزیون، احتمال این وجود دارد که مودم خراب باشد و این مورد یکی از رایج‌ترین دلایل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت است. مشکل مودم می‌تواند به دلایل سخت افزاری یا نرم افزازی باشد که باید بررسی شود.

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال به وای فای، تنظیمات تلویزیون هوشمند شما است که ممکن است به درستی انجام نشده باشد. این تنظیمات به فریمور تلویزیون و تنظیمات DNS برمی‌گردد که باید در هنگام نصب تلویزیون آن‌ها را تنظیم کنید. اگر خودتان قادر به انجام این تنظیمات هستید که می‌توانید خودتان آن را انجام دهید و یا از دفترچه راهنمای تلویزیون کمک بگیرید. در صورتی که نتوانستید تنظیمات را انجام دهید از نمایندگی آن برند کمک بخواهید.

عدم اتصال تلویزیون به وای فای

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون به وای فای

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، عدم اتصال تلویزیون به وای فای می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ از مشکلات فنی گرفته تا مشکلات مربوط به مودم و شبکه، هر کدام به طور جداگانه می‌توانند در این امر دخیل باشند. اولین موردی که باید بررسی کنید، شبکه و رمز وای فای است. چک کنید که آیا رمز وای فای را درست وارد کرده‌اید یا خیر؟ مودم روشن است یا خیر؟ شبکه در دسترس است یا خیر؟ همچنین مطمئن شوید که سرعت اینترنت رضایت بخش است یا ضعیف است. ناگفته نماند که فاصله مودم تا تلویزیون نیز تاثیرگذار است پس ترجیحا مودم را در کمترین فاصله از دستگاه قرار دهید.

چنانچه تمام این مراحل را چک کردید و مشکل برطرف نشد، توصیه می‌کنیم که مودم را برای چند دقیقه خاموش کنید و سپس آن را روشن کنید و اطلاعات وای فای را مجدد وارد کنید. البته ممکن است که محدودیت مک آدرس مودم شما فعال باشد. برای اینکه متوجه این موضوع شوید، سعی کنید که تلویزیون را به هات اسپات گوشی خود وصل کنید. چنانچه تلویزیون به اینترنت تلفن همراه‌تان متصل شد، یعنی مشکل از محدودیت مک آدرس است. در چنین حالتی باید تنظیمات مودم را تغییر دهید و محدودیت مک آدرس را غیرفعال کنید.

یک دلیل دیگر برای عدم اتصال تلویزیون به وای فای که بالاتر اشاره کردیم، فریمور تلویزیون است. در چنین حالتی، لازم است که رای رفع مشکل، فریمور تلویزیون خود را آپدیت کنید. لازم به ذکر است که بگوییم آپدیت و بروزرسانی فریمور تلویزیون برندهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است و همه تلویزیون‌ها به یک شکل، آپدیت نمی‌شوند. در این صورت یا باید از دفترچه راهنما کمک بگیرید یا از متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی‌ تلویزیون خود راهنمایی بخواهید.

سخن آخر

عدم اتصال تلویزیون به وای فای از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده‌اند؛ اما دلیل این اتفاق چیست؟ همان‌طور که در بالا اشاره کردیم عوامل فنی و شبکه‌ای می‌توانند در این مساله، دخیل باشند و باعث اختلال در عدم اتصال به اینترنت شوند. برای رفع این مشکل ابتدا مودم خود را چک کنید اگر مشکل از شبکه و مودم نبود بهتر است با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *