دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب

تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب

حتما برای شما هم این مشکل به‌وجود آمده است که بعد از لم دادن جلوی تلویزیون تنها چیزی که برای تماشا نصیب‌تان شده است، برفک‌های تلویزیون است به خصوص اگر تلویزیون شما قدیمی باشد. تلویزیون‌های قدیمی به دلیل دریافت آنالوگ تصاویر به نسبت تلویزیون‌های جدید با مشکلات بیشتری روبه‌رو هستند. تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب و سایر بندهای موجود در بازار ممکن است کمی دشوار باشد و برای انجام اینکار آموزش‌های نیاز باشد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نحوه تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب صحبت کنیم.

تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب معمولا به چه دلیلی اتفاق می‌افتد؟

تنظیم نبودن تلویزیون، برای کاربران محدودیت‌های زیادی به همراه دارد؛ چرا که عملا استفاده بهینه از تلویزیون دچار مشکل خواهد شد. اگر تلویزیون خود را تازه خریداری کرده باشید (که بعید می‌دانم)، تلویزیون شما نیاز به تنظیمات اولیه دارد و شما باید تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب خود را بر روی سیگنال منطقه خود تنظیم کنید. اگر برای تلویزیون شما مشکلی به‌وجود آید (سوختن لامپ تصویر، اتصال برق و ..) و شما مجبور به تعمیر تلویزیون خود شده باشید، باز هم نیاز دارید تا تلویزیون خود را مجددا تنظیم کنید.

تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب

همان‌طور که در بالا اشاره شد در تلویزیون‌های قدیمی از سیستم آنالوگ برای دریافت تصاویر استفاده می‌شد، هر گونه جابه‌جایی در مکان تلویزیون و همچنین آنتن، شما را وادار می‌کند که تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب خود را از سر بگیرید. پس اگر تلویزیون و یا آنتن خود را جابه‌جا کنید (یا بر اثر ضربه موقعیت آنتن تغییر پیدا کند) شما باید دوباره تلویزیون خود را برای موقعیت جدید آنتن تنظیم کنید. تلویزیون‌های امروزی به واسطه‌ی گیرنده دیجیتالی که بر روی آن‌ها نصب شده است، بسیاری از مشکلات تلویزیون‌های قدیمی را ندارند و شما با مشکلات کمتری برای تنظیم آن‌ها روبه‌رو خواهید بود.

نحوه تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب

معمولا کانال یابی در تلویزیون‌ها به دو صورت دستی و خودکار صورت می‌گیرد، شاید با وجود دستگاه‌های دیجیتال جدید کانال یابی دستی موضوعی بیهوده به نظر برسد (در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی شبکه باکیفیت دریافت خواهید کرد). کانال یابی دستی کاری خسته کننده است، اما باید بدانید که این روش کانال یابی مزیت‌های بسیار زیادی دارد و در برخی مواقع مشاهده شده است که نتایج بهتری به نسبت کانال یابی خودکار دارد.

در نظر بگیرید که تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب خود را به‌صورت خودکار انجام داده‌اید و بعد از کانال یابی، متوجه شده‌اید که چند کانال در لیست دریافتی شما نیست و شما حوصله ندارید که دوباره تلویزیون خود را بر روی حالت کانال یابی خودکار قرار دهید، در چنین شرایطی شما به راحتی و با وارد کردن سیگنال شبکه مورد نظر به‌صورت دستی می‌توانید تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب خود را کامل کنید و تمامی شبکه‌ها را به لیست پخش خود اضافه کنید. با توجه به اینکه تلویزیون‌های قدیمی شهاب مجهز به گیرنده دیجیتال نیستند در صورت تمایل می‌توانید، این گیرنده را به عنوان یک وسیله جانبی به تلویزیون خود وصل کنید.

تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب به وسیله گیرنده دیجیتال:

همان‌طور که در بالا اشاره شد برای تنظیم تلویزیون‌های قدیمی که گیرنده آن‌ها آنالوگ است، نیاز به یک دستگاه گیرنده دیجیتال (Set-Up-Box) دارید. با استفاده از یک دستگاه گیرنده دیجیتالی شما می توانید به‌صورت دستی و خودکار شبکه‌های خود را اضافه کنید. برای تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب با یک دستگاه گیرنده دیجیتال کافی است تا مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

کانال یابی تلویزیون قدیمی با گیرنده دیجیتال
کانال یابی تلویزیون قدیمی با گیرنده دیجیتال

قدم اول تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب با یک دستگاه گیرنده دیجیتال: در اولین قدم شما باید آنتن را گیرنده دیجیتال خود وصل کنید (البته فراموش نکنید، دستگاه را به برق متصل کنید!!) و سپس از روی ریموت کنترل تلویزیون گزینه Input را فعال کنید.

قدم دوم: در این مرحله شما باید خروجی دستگاه دیجیتال را به ورودی تلویزیون متصل کنید، معمولا دستگاه Set-Up-Box از خروجی‌های HDMI و AV پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه تلویزیون شما قدیمی است، احتمالا باید از AV (فیش‌های رنگی) استفاده کنید.

*‌‌ فیش قرمز را به قرمز، زرد را به زرد و سفید را به سفید در پشت تلویزیون و پشت دستگاه گیرنده دیجیتال وصل کنید.

قدم سوم: اکنون گیرنده دیجیتال شما به تلویزیون متصل است، اما تصویری ندارید و به‌جای برفک، تصویر سیاه (معمولا با نوشته No Signal) دریافت خواهید کرد. ریموت کنترل دستگاه Set-Up-Box را بردارید (دیگر نیازی به کنترل تلویزیون ندارید) و با ورود به قسمت Menu و سپس پیدا کردن گزینه کانال یابی خودکار بر روی دکمه Ok بزنید. کانال یابی خودکار شروع می‌شود، معمولا اینکار چند دقیقه طول می‌کشد. اگر بعد از تمام شدن کانال یابی متوجه عدم حضور یک شبکه در لیست خود شدید، می‌توانید از کانال یابی دستی استفاده کنید و با وارد کردن فرکانس کانال آن را به صورت دستی اضافه کنید.

نحوه تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب به وسیله گیرنده آنالوگ:

گیرنده‌های آنالوگ دردسرهای خاص خود را دارند و موقعیت آنتن در کیفیت تصاویر دریافتی بسیار مهم است. برای تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب به وسیله گیرنده شهاب کار شما کمی دشوارتر است. برای دریافت تصاویر کافیست تا مراحل ذیل را دنبال کنید.

قدم اول در تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب: اولین قدم در تنظیمات تلویزیون‌های آنالوگ را می‌توان سخت‌ترین مرحله آن دانست، چرا که شما باید از جای خود بلند شوید و سری به پشت بام بزنید و جهت آنتن تلویزیون را با سایر آنتن‌ها چک کنید و در صورت نیاز آنتن را هم راستا با سایر آنتن‌ها قرار دهید و سپس فریاد کشان از سایرین که در منزل نشسته‌اند، بپرسید: خوبه؟ خوووبه؟ خوووووبه؟ (نویسنده مزاح می‌فرماید)، این‌کار را تا زمان دریافت پاسخ بله ادامه دهید.

کانال یابی تلویزیون قدیمی با گیرنده آنالوگ
کانال یابی تلویزیون قدیمی با گیرنده آنالوگ

قدم دوم در تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب: بعد از فرود آمدن یک لیوان آب گرم بنوشید تا صدایتان نگیرد!! اکنون کنترل تلویزیون را بردارید و وارد قسمت Menu شوید و سپس بر روی گزینه کانال یابی خودکار بزنید و منتظر شوید تا تلویزیون شبکه‌ها را به‌صورت خودکار پیدا کند. اگر بعد از تمام شدن کانال یابی متوجه عدم حضور یک شبکه در لیست خود شدید، می‌توانید از کانال یابی دستی استفاده کنید و با وارد کردن فرکانس کانال آن را به صورت دستی اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا تنظیمات تلویزیون قدیمی شهاب را به شما آموزش دهیم، امیدواریم که در این امر موفق بوده باشیم. اگر با وجود توضیحات منتشر شده در این مقاله همچنان با مشکل روبه‌رو هستید، بهتر است به سراغ مطالعه دفترچه راهنما و راهکارهای ارائه شده در آن بروید؛ در صورتی‌که هنوز مشکل شما پا برجا بود به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از نمایندگی‌‌ تعمیر تلویزیون شهاب کمک بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *