دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تفاوت های تلویزیون 4k و 8k

تفاوت های تلویزیون 4k و 8k

یکی از سوالاتی که هنگام خرید تلویزیون ممکن است برایتان به‌وجود آید این است که تفاوت های تلویزیون 4k و 8k در چیست؟ مطمئنا هنگام خرید تلویزیون، کیفیت و رزولوشن تصویر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور خرید شما خواهد بود. 4k و 8k نیز مربوط به همین کیفیت و رزولوشن تصویر تلویزیون است. بنابراین با توجه به این مساله، تصمیم داریم که در ادامه درباره تفاوت های تلویزیون 4k و 8k برای شما صحبت کنیم تا بتوانید خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید. اگر این سوال نیز برای شما هم پیش آمده و به دنبال پاسخ سوال‌تان می‌گردید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بررسی تفاوت های تلویزیون 4k و 8k

تلویزیون‌هایی که در بازار موجود هستند دارای کیفیت متفاوتی می‌باشند. فاکتورهای زیادی برای مشخص کردن کیفیت بالای یک تلویزیون وجود دارد که یکی از آن‌ها، وضوح و رزولوشن تصویر است. این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید تلویزیون است و اکثر مردم به آن دقت زیادی دارند چراکه واضح‌ترین و در اولین موردی است که به چشم می‌آید. در مقاله قبلی درباره راهنمای خرید تلویزیون ایرانی صحبت کردیم. مواردی که بیان شده، نه تنها برای تلویزیون‌ها ایرانی بلکه برای تلویزیون‌های خارجی نیز قابل استفاده است.

تفاوت های تلویزیون 4k و 8k

بدون شک هنگامی که برای خرید تلویزیون به بازار می‌روید و یا در فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال مقایسه تلویزیون‌ها می‌روید، با تلویزیون‌های 4k و یا تلویزیون‌های 8k مواجه شده‌اید. تفاوت های تلویزیون 4k و 8k در تعداد پیکسل‌ها برای نمایش تصویر و رزولوشن آن است. احتمالا حدس زده‌اید که تلویزیون‌های 8k کیفیت تصویر بهتری نسبت به 4k دارند و طبیعتا قیمت 8k بالاتر از نوع دیگر است. قبل از اینکه به مقایسه این تلویزیون‌ها بپردازیم، بد نیست ابتدا درباره تلویزیون‌های 4k و 8k اطلاعاتی داشته باشیم.

تعداد پیکسل‌ها: اینکه گفته می‌شود تلویزیون‌های 8k نسبت به 4k تصویر بهتری دارند به این معنی نیست که تلویزیون‌های 4k بی کیفیت هستند. همان‌طور که اشاره کردیم تفاوت های تلویزیون 4k و 8k در تعداد پیکسل‌هایی است که در صفحه نمایش تلویزیون به کار برده می‌شود. تلویزیون‌های 4k دارای چهار هزار پیکسل در عرض هستند که باعث وضوح بالای تصویر می‌شوند و برای بازی  بسیار مناسب هستند. تلویزیون‌های 8k مسلما دوبرابر نوع قبل پیکسل دارند که نشان‌دهنده نمایش دقیق‌تر و جزئیات بیشتر در نمایش تصاویر است.

زاویه دید: با توجه به توضیحات داده، لازم است که بدانید تلویزیون‌های 4k دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال یکی از مزایای این تلویزیون‌ها، صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت است که برای بازی بسیار ایده آل هستند چراکه تصاویر را با جزئیات نشان می‌دهند. از معایب این تلویزیون‌ها نیز می‌توان به زاویه دید کمتر و ضعیف‌تر نسبت به تلویزیون‌های 8k اشاره کرد. زاویه دید تلویزیون‌های 8k بسیار دقیق‌تر و بهتر از نوع قبل است و از هر جایی که تلویزیون را ببینید، تصویر را واضح خواهید دید.

تفاوت زاویه دید تلویزیون 4k و 8k
تفاوت زاویه دید تلویزیون 4k و 8k

نرخ فریم ریت: فریم ریت یکی دیگر از تفاوت های تلویزیون 4k و 8k است. فریم ریت به این معناست که صدا و تصویر در زمان کمتری با یکدیگر، همسان‌سازی شوند. این نرخ هرچه بالاتر باشد، شما شاهد تصاویر و حرکات طبیعی‌تری خواهید بود. این نرخ در تلویزیون‌ 4k بین 50-60 فریم در ثانیه است و در تلویزیون 8k حدود 120 است.

کانال صوتی: یکی از تفاوت های تلویزیون 4k و 8k با یکدیگر، کانال صوتی آن‌هاست. تلویزیون‌های 4k کنال صوتی 1.5 را پشتیبانی می‌کنند این در حالیست که تلویزیون‌های 8k دارای کانال صوتی 2.22 هستند و آن‌ها ا پشتیبانی می‌کنند. این سطح کانال در تلویزیون‌ 8k این امکان را به شما می‌دهد که با فعال کردن تنظیمات سه بعدی صدا، از صدای سوپر استریو استفاده کنید.

محتوای ارائه شده در تلویزیون‌ها: باتوجه به اینکه تلویزیون‌های 8k مدت کمی است که وارد بازار شده‌اند، طبیعی است که یکسری قابلیت‌ها را نداشته باشد. از معایب تلویزیون‌های 8k این است که برنامه‌های پخش آنلاین و پخش زنده، در قالب این نوع تلویزیون‌ها تولید نمی‌شود و تنها در تلویزیون‌های 4k تولید می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که قیمت بالایی را برای تلویزیونی که برنامه‌ها را ساپورت نمی‌کند، نپردازند.

سخن آخر

در این مقاله درباره تفاوت های تلویزیون 4k و 8k صحبت کردیم و گفتیم که یکی از مهم‌ترین تفاوت های تلویزیون 4k و 8k در کیفیت تصویر و رزولوشن آن‌هاست. این مساله برای برخی از افراد بسیار مهم است و برای برخی موضوع مهمی نیست. باتوجه به قیمت بالاتر تلویزیون‌های 8k بسیاری از افراد به همان کیفیت تصویر تلویزیون 4k راضی هستند چراکه تلویزیون‌های 4k نیز کیفیت قابل توجهی دارند. در پایان اگر نیاز به مشاوره در زمینه خرید تلویزیون داشتید می‌توانید از همکاران ما در مرکز تعمیرات تلویزیون شهاب کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *