دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دلیل روشن نشدن تلویزیون شهاب

مشکل روشن نشدن تلویزیون شهاب

مشکل روشن نشدن تلویزیون شهاب، یک ایراد رایج است که نه تنها فقط برای تلویزیون‌های برند شهاب بلکه امکان بروز آن در تمامی مدل‌ها و تلویزیون‌های برندهای موجود در بازار نیز ممکن است وجود داشته باشد. روشن نشدن تلویزیون شهاب دلایل بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد که از جمله مهمترین این دلایل می توان به خرابی و فرسودگی برخی از قطعات دستگاه اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا این دلایل را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

عیب یابی روشن نشدن تلویزیون شهاب

بر حسب گزارش‌های که از نمایندگی‌های تعمیر تلویزیون شهاب جمع‌آوری شده است، مشخص شد که روشن نشدن تلویزیون شهاب عمدتا به دلایلی همچون قطع شدن جریان ورودی به دستگاه، خراب شدن برد پاور تلویزیون، خراب شدن مین برد تلویزیون، اختلال در بک لایت بستگی دارد. همچنین عوامل دیگری مانند باتری نداشتن کنترل دستگاه، خرابی محافظ تلویزیون و پریز نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه به طور مفصل درباره این موارد توضیح خواهیم داد.

روشن نشدن تلویزیون شهاب به دلیل قطعی جریان ورودی به دستگاه: اگر چراغ پاور تلویزیون شما خاموش باشد، احتمال اینکه به برد پاور شما آسیب وارد شده باشد، زیاد است. قبل از آنکه به سراغ برد پاور بروید بهتر است از ورودی برق به دستگاه تلویزیون خود اطمینان حاصل فرمایید، پیشنهاد می‌شود که تلویزیون خود را به یک پریز که از سلامت آن مطمئن هستید، وصل کنید. اگر تلویزیون شما روشن شد،  مشکل از پریز برق است؛ اما اگر مشکل برطرف نشد به سراغ چک کردن کابل تلویزیون بروید. برای کسب اطمینان از سلامت کابل تلویزیون می‌توانید از یک اهم‌ متر یا یک فازمتر استفاده کنید. اگر کابل دستگاه نیز سالم بود، احتمالا مشکل جای دیگر است (خرابی برد پاور).

روشن نشدن تلویزیون شهاب به دلیل خرابی برد پاور (power board): در عیب یابی روشن نشدن تلویزیون شهاب، وضعیت چراغ پاور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روشن شدن و یا روشن نشدن این چراغ می‌تواند راهنمای خوبی برای بررسی وضعیت دستگاه باشد. زمانی‌که تلویزیون را به برق می‌زنیم و لامپ پاور روشن می‌شود، یعنی برق به داخل دستگاه می‌رود (بخش اولیه PRIMARY و همچنین قسمت تولید ولتاژ استندبای برد پاور سالم است).

خرابی برد پاور یکی از رایج‌ترین علل روشن نشدن تلویزیون شهاب است، برد پاور قطعه‌ای است که وظیفه تامین ولتاژ در تلویزیون و تغذیه سایر قسمت‌های تلویزیون را بر عهده دارد. در نتیجه بروز هرگونه مشکل در این قطعه می تواند، تعادل ولتاژ در دستگاه تلویزیون را برهم بزند. خرابی خازن‌های خروجی ولتاژ که بر روی برد پاور نصب شده‌اند، یکی از ایرادهای است که در بردهای پاور مشاهده می‌شود. خازن‌های الکترولیت نصب شده بر روی برد پاور به مرور ظرفیت خود را از دست خواهند داد و بر روی کیفیت ولتاژ خروجی اثر گذار خواهند بود.

روشن نشدن تلویزیون شهاب

روشن نشدن تلویزیون شهاب به دلیل خرابی مین برد (Main board): یکی دیگر از دلایل مهمی که می‌توان برای روشن نشدن تلویزیون شهاب برشمرد، فرسودگی، خرابی و یا اختلال در عملکرد مین برد است. مین برد (برد اصلی) را می‌توان اصلی‌ترین قطعه الکترونیکی موجود در تلویزیون دانست که وظایف بسیار زیادی را بر عهده دارد. این مین برد است که مدیریت پخش صدا، تصویر، اطلاعات صادر شده از کنترل و .. را بر عهده دارد. با توجه به نقش حیاتی برد اصلی در تلویزیون به وجود آمدن هر مشکلی برای آن می‌تواند دلیل روشن نشدن تلویزیون شهاب باشد.

اگر دستگاه شما در حالت استندبای باشد (برد پاور سالم باشد)، اما تلویزیون شما روشن نمی‌شود به احتمال زیاد برای مین برد شما مشکلی به‌وجود آمده است. ویروسی شدن مین برد نیز می‌تواند از جمله دلایل روشن نشدن تلویزیون شهاب باشد. احتمال ویروسی شدن مین برد برای تلویزیون‌های که قابلیت اتصال فلش مموری را دارند، وجود دارد. پس اگر تا حالا فکر می‌کردید که امکان ویروسی شدن تلویزیون وجود ندارد و هر فلش مموری را به آن متصل می‌کردید، بهتر است از این به بعد کمی رعایت کنید.

روشن نشدن تلویزیون شهاب به دلیل وجود اختلال در بک‌لایت: اگر بک لایت تلویزیون شما خراب باشد، تلویزیون روشن می‌شود؛ اما تصویری سیاه برای شما پخش خواهد شد (تلویزیون صدا دارد). اگر دلیل روشن نشدن تلویزیون شهاب شما خرابی بک‌لایت باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم که تشخیص ایراد و رفع مشکل را به عهده تکنسین‌های مربوطه بگذارید. تنها اقدامی که شما در هنگام خرابی بک لایت تلویزیون می‌توانید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه برای جلوگیری از آسیب دیدگی سایر قسمت‌ها است.

اختلال در بک لایت دلیل روشن نشدن تلویزیون
اختلال در بک لایت دلیل روشن نشدن تلویزیون

در بالا به برخی از مهمترین ایراداتی که باعث روشن نشدن تلویزیون شهاب می‌شود، اشاره شد. علاوه بر مشکلات بالا وجود برخی ایرادات جزئی نیز می‌تواند از روشن شدن تلویزیون شهاب جلوگیری کند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. در برخی از مواقع ممکن است، تمام شدن باتری کنترل دستگاه عامل روشن نشدن تلویزیون شما باشد. اگر دیدید چراغ پاور دستگاه روشن است اما روشن نمی‌شود، تلاش کنید تا با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده بر روی تلویزیون آن را روشن کنید. درصورت روشن شدن دستگاه مشخص می‌شود که عیب از کنترل (تمام شدن باتری یا خرابی آن) است.
  2. خرابی محافظ الکتریکی نیز می‌تواند یکی از دلایل مهم روشن نشدن تلویزیون شهاب باشد. اگر متوجه خاموش بودن چراغ استندبای شدید، قبل از همه چیز محافظ الکتریکی تلویزیون را چک کنید و از سلامت آن مطلع شوید سپس به سراغ تعمیر پاور و … بروید.

سخن پایانی:

روشن نشدن تلویزیون شهاب و هر برند دیگری کابوسی است که هیچکس دوست ندارد با آن مواجه شود. در سال‌های اخیر با افزایش روز افزون نرخ دلار، قیمت لوازم برقی علی‌الخصوص تلویزیون نیز به سرعت اوج‌ گرفت و تعویض این دستگاه‌ها هزینه‌های سنگین مالی بر خانواده تحمیل خواهد کرد به شما پیشنهاد می‌کنیم در حفظ و نگهداری از وسایل الکترونیکی خصوص تلویزیون کوشا باشید و در صورت بروز هرگونه مشکل حتما حتما از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات تلویزیون اقدام به تعمیر کنید. در هنگام تعمیر تلویزیون بهتر است از تکنسین ضمانت‌ نامه کتبی با مهر و امضای مغازه بگیرید تا ضمانتی برای تعمیر درست در دست داشته‌ باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *