دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تفاوت تلویزیون هوشمند با معمولی

تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی در چیست

تلویزیون‌های هوشمند چندسالی است که وارد بازار شده‌اند و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی در قابلیت‌ها و عملکردهای آن‌هاست و این تفاوت‌ها به معنای کم ارزش بودن یکی نسبت به دیگری نیست. حتی این تلویزیون‌ها از نظر ظاهری فرق چندانی با هم ندارند به همین دلیل است که بسیاری از افراد در تشخیص تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی دچار سردرگمی می‌شوند. ما در این مقاله برای اینکه بتوانیم به شما در خرید تلویزیون کمک کنیم، تصمیم گرفتیم که فرق این تلویزیون‌ها را برایتان شرح دهیم. اگر این سوال، ذهن شما را نیز درگیر کرده، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی

همان‌طور که از نام این دو نوع تلویزیون مشخص است، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی ، همین هوشمند بودن آن‌هاست. تلویزیون‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارند به همین دلیل به آن‌ها هوشمند گفته می‌شود. برعکس تلویزیون‌ها معمولی این قابلیت را ندارد و اصلی‌ترین فرق این دو نوع باهم همین است.  به همین دلیل تلویزیون‌های معمولی توانایی‌هایی که اینترنت به تلویزیون هوشمند می‌دهد را ندارند.

ناگفته نماند که هر تلویزیون هوشمندی که به اینترنت متصل می‌شود، برای استفاده از برنامه‌های آن، لازم است که از سیستم عامل بهره‌مند باشد. در مقالات قبلی درباره بهترین سیستم عامل تلویزیون ها صحبت کردیم و گفتیم که هر شرکتی، تلویزیون‌هایش را با سیستم عامل‌های متفاوتی می‌سازد. به عنوان مثال یک تلویزیون از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند و یک تلویزیون دیگر سیستم عامل تایزن و … دارد؛ به همین دلیل لزوما همه تلویزیون‌ها دارای یک سیستم عامل نیستند.

تفاوت تلویزیون هوشمند با معمولی

به عبارت ساده‌تر تلویزیون‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه عمل می‌کنند. هر تلفن همراهی ممکن است از اندروید پشتیبانی کند و یکی دیگر از ios و یا سیستم عامل ویندوز پشتیبانی کند. تلویزیون‌های هوشمند نیز همین‌گونه هستند. هنگام خرید تلویزیون لازم است به سیستم عامل آن دقت کنید و اگر قصد خرید برند ایرانی دارید، حتما از دیگران مشورت بگیرید. حتی می‌توانید از مشاوران ما در مرکز تعمیر تلویزیون شهاب راهنمایی بخواهید.

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی در قیمت آن‌هاست. با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، طبیعی است که قیمت این دو تلویزیون با هم متفاوت باشد. در واقع هر قابلیتی که به یک وسیله اضافه می‌شود، سبب افزایش قیمت آن می‌گردد. بنابراین اگر از تلویزیون فقط برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم که یک تلویزیون معمولی خریداری کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

سوالی که اکثر کاربران از ما می‌پرسند، این است که آیا امکان تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند وجود دارد؟ پاسخ ما به شما مثبت است. خوشبختانه با وجود دستگاه‌هایی که جدیدا وارد بازار شده، امکان تبدیل تلویزیون هوشمند به معمولی امکان پذیر شده است. یکی از وسایل تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند، دستگاهی به نام ست آپ باکس است. این ست آپ باکس‌ها توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و در بازار عرضه می‌گردند. هنگام خرید ست آپ باکس باید در نظر داشته باشید این دستگاه‌ها انواع متفاوتی دارند.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با اندروید باکس
تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با اندروید باکس

از معروف‌ترین و بهترین ست آپ باکس‌هایی که در بازار موجود است و پرطرفدار نیز می‌باشد، اندروید باکس ها هستند. قیمت خرید این دستگاه‌ها بسیار کمتر از خرید یک تلویزیون جدید است به همین دلیل برای کسانی که قصد تعویض و خرید یک تلویزیون جدید را ندارند، بسیار بصرفه‌تر است. نحوه کار این اندروید باکس ها به این صورت است که باید توسط یک کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و به وسیله آن می‌توانید از تمام امکاناتی که یک تلویزیون هوشمند دارد، روی تلویزیون معمولی خود استفاده کنید.

سخن آخر

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی در اتصال آن‌ها به اینترنت است. از آن‌جایی که قابلیت اتصال به اینترنت این امکان را به شما می‌دهد که از برنامه‌های مختلف روی تلویزیون خود استفاده کنید، طبیعی است از قطعات و فناوری‌های جدید و بیشتری نسبت به تلویزیون‌های معمولی در آن‌ها استفاده شده است. بنابراین گران بودن تلویزیون‌های هوشمند نسبت به معمولی، یک امر مشهود است. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که اگر از اینترنت روی تلویزیون استفاده دارید، اقدام به خرید تلویزیون هوشمند کنید و اگر استفاده‌ای ندارید، پول خود را در سطل آشغال نیندازید و هزینه اضافه نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *