دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تلویزیون شهاب

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آشنایی با ابعاد تلویزیون ها

اگر تا حالا به قصد خرید تلویزیون به بازار رفته باشید، حتما هنگام پرسیدن قیمت تلویزیون از فروشنده او جمله خود را اینگونه شروع می‌کند:  “این تلویزیون 50 اینچ برند مقلا شهاب است، کیفیتش 4K و مابقی توضیحات”. ابعاد تلویزیون ‌ها مهم‌ترین نکته در هنگام خرید است و شما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. ابعاد تلویزیون ‌ها تاثیر بسیار زیادی در قیمت تلویزیون دارد به‌طوری که می‌توان گفت این سایز تلویزیون است که قیمت آن را مشخص می‌کند.

امروزه برندهای مختلف (ایرانی و خارجی) اقدام به ساخت تلویزیون‌ها خود در ابعاد مختلف می‌کنند، شما می‌توانید تلویزیون‌های کوچک و غول‌ آسا را به راحتی در بازار پیدا کنید. برای اندازه‌گیری ابعاد تلویزیون ‌ها از واحد اینچ استفاده می‌شود (حتی تلویزیون‌های تولید داخل) و این موضوع برای بسیاری از افراد که با واحد اندازه‌گیری اینچ آشنایی ندارند، مشکل آفرین می‌شود. شاید به‌طور چشمی بتوان ابعاد تلویزیون را تشخیص داد، اما برای انتخاب دقیق میز تلویزیون شما باید اندازه تلویزیون را دقیق بدانید تا زیر تلویزیونی مناسب با تلویزیون خود را خریداری کنید. با توجه به اهمیت این موضوع (ابعاد تلویزیون‌ ها) در مقاله قصد داریم تا شما را با ابعاد تلویزیون ‌ها به طور کامل آشنا کنیم تا در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید.

سایز تلویزیون ها بر اساس سانتی متر
سایز تلویزیون ها بر اساس سانتی متر

ابعاد تلویزیون‌ها

زمانی‌که فروشنده به شما می‌گوید ابعاد این تلویزیون 49 اینچ است، شاید برای شما این سوال به‌وجود آید که این 49 اندازه ارتفاع تلویزیون است، اندازه عرض آن است، دقیقا اندازه چه چیزی است؟ در واقع عددی که تحت عنوان اندازه تلویزیون گفته می‌شود به اینچ گفته می‌شود، اندازه وتر مستطیل یا همان فاصله دو گوشه تلویزیون است. پس با تغییر طول و عرض تلویزیون (وتر تغییر می‌کند)، اندازه تصویر نیز تغییر خواهد کرد.

معمولا سازنده‌های بزرگ تلویزیون مانند سامسونگ، سونی، ال‌جی و .. از اندازه‌های 28، 32، 40، 43، 49، 50، 55، 60 و.. برای سایز تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند. توجه کنید که این اندازه‌ها بدون در‌ نظر گرفتن قاب اطراف صفحه نمایش نوشته شده‌اند. لازم به ذکر است که هر اینچ برابر با 2.54 سانتی متر است و برای تبدیل اندازه تلویزیون کافیست تا اندازه تلویزیون به اینچ را در 2.54 ضرب کنید. برای مثال یک تلویزیون 50 اینچ در واقع وتری برابر با 125 سانتی‌متر دارد.

محاسبه اندازه سایز تلویزیون
محاسبه اندازه سایز تلویزیون

محاسبه ابعاد تلویزیون با اینچ تلویزیون

تصور کنید که می‌خواهید یک زیر تلویزیون برای تلویزیون خود خریداری کنید، آیا می‌توان ابعاد تلویزیون ‌ها را بر حسب سانتی‌متر نیز محاسبه کرد؟ آیا می‌توان فهمید که یک تلویزیون 40 اینچ چقدر عرض و ارتفاع دارد؟ پاسخ ما به این سوال شما یک “بله” قاطع است. خیالتان راحت باشد که می‌توانید با محاسبات ریاضی و مثلثات ارتفاع و عرض صفحه نمایش را از روی اندازه وتر به‌دست آورد. در این مقاله به‌منظور راحتی شما و خلاصی شما از شر محاسبات ریاضی، این محاسبات انجام شده است و در قالب یک جدول ابعاد تلویزیون ‌ها بر اساس طول و ارتفاع نوشته شده است.

ابعاد تلویزیون ها

تلویزیون‌های سایز بزرگ ابعاد بزرگی دارند و کیفیت تصویر را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارند، این تلویزیون‌ها برای استفاده در محیط‌های بزرگ مناسب است و استفاده از این تلویزیون‌ها در سالن‌های کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. شما برای تجربه بهترین کیفیت تلویزیون باید حداقل فاصله با آن را رعایت کنید. برای مثال حداقل فاصله شما برای تماشای یک تلویزیون 60 اینچ باید حداقل 2 متر و 20 سانتی‌متر باشد. در ادامه جدول حداقل فاصله توصیه شده از انواع تلویزیون برای شما تهیه شده است.

ابعاد تلویزیون ها

سخن پایانی

خرید تلویزیون موضوع بسیار حساسی است و شما باید به نکات زیادی مانند شرکت سازنده تلویزیون، نوع تلویزیون، نوع پنل، کیفیت نمایشگر تلویزیون و مهمتر از همه به ابعاد تلویزیون ‌ها توجه کنید. یک تلویزیون بزرگ در فضای کوچک بسیار آزار دهنده است و بالعکس. پس در هنگام خرید تلویزیون سعی کنید تا تلویزیون متناسب با متراژ فضای خانه خود خریداری کنید تا تناسب بین محیط و تلویزیون برقرار شود. اگر تلویزیون شما از برند شهاب است می‌توانید جهت کمک، با مجموعه ما به عنوان نمایندگی تعمیر تلویزیون شهاب تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *